Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

bezoek neuroloog

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Mariette68

bezoek neuroloog

Bericht door Mariette68 »

Vandaag teruggeweest naar de neuroloog voor de uitslag van de MRI van afgelopen vrijdag.

In augustus een MRI met daarop zo'n 20 witte plekken...vandaag waren dat er een kleine 30...
Ik ben hier best van geschrokken...

Het fijne aan mijn neuroloog vind ik dat hij echt de tijd voor je neemt.
Het consult duurde dan ook zo'n 50 minuten...ben ik niet echt gewend.,

Vorige week de eerste keer naar de oogarts geweest in hetzelfde ziekenhuis, ik wil de lijntjes zo kort mogelijk houden, dus dag oogcentrum, hallo oogarts ;-)

In het oogcentrum en bij d spoedoogarts in het AMC in augustus was er optisch niets te zien...deze oogarts zag een holling in mijn oogzenuw die groter is dan gemiddeld.

Omdat ze geen eerdere gegevens heeft kan ze niet vergelijken met eerdere bevindingen, dus het slechte zicht stuurt me terug naar de neuroloog want zij gaat meer de neurologische kant, dus MS, dan de oogarts kant op.

De neuroloog heeft papieren meegegeven om op Lyme en B12 te prikken en van wat ik terug kon vinden op Syffilis....:eek::haha:

Heeeel verrassend, maar zal wel ergens goed voor zijn....dek ik dan maar.

Mijn verdere klachten , vooral de cognitie ging hij niet op in eigenlijk...jammer.

De klachten van het zwabberend lopen, evenwicht kwijtzijn....schrijft hij niet toe aan de MS....

I am puzzeled.....maar dat ben ik al een paar maanden...

Medicatie....tja....spuiten of slikken:ogen:......ik ben er nog niet over uit lol

vanaf hier verder...we zien wel.
toinetje

Bericht door toinetje »

hoi Mariette,

Vreemd dat jouw evenwichtsstoornissen niet aan MS gelinkt worden... Mijn evenwichtsstoornissen konden zelfs met vlekjes op de MRI verklaard worden.

Is de diagnose al wel gesteld?

Ik vind het ook veel plekjes, al heb ik geen idee hoeveel het er bij mij zijn.

Ik heb ook zo'n fijne neuroloog die uitgebreid de tijd neemt.

Hopelijk ben je uitgepuzzeld binnenkort ;-)

groet, Antoinet
Sharon

Bericht door Sharon »

Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent van de hoeveelheid witte plekjes die erbij gekomen zijn.

Ontzettend fijn dat de neuroloog ruim de tijd voor je genomen heeft.
Als ik het me goed herinner heb jij al wel de diagnose MS gekregen toch?
Mariette68

Bericht door Mariette68 »

[QUOTE=sharon;1029915]
Als ik het me goed herinner heb jij al wel de diagnose MS gekregen toch?[/QUOTE]

Ja klopt, de diagnose was er meteen al na de 1e mri met de OZO....
Mariette68

Bericht door Mariette68 »

[QUOTE=toinetje;1029912]hoi Mariette,

Vreemd dat jouw evenwichtsstoornissen niet aan MS gelinkt worden... Mijn evenwichtsstoornissen konden zelfs met vlekjes op de MRI verklaard worden.


groet, Antoinet[/QUOTE]

Hoihoi....ja precies...ik lees hier eigenlijk niet veel anders dus was best verbaasd ....
Robbie

Bericht door Robbie »

Er kunnen diverse redenen zijn voor laesies, maar voor de neuros is vaak laesies+loopprolemen=MS...:D
toinetje

Bericht door toinetje »

zijn we ook meer redenen voor de bandjes in hersenvocht?
Weet jij dat Robbie?
Robbie

Bericht door Robbie »

hmmm, niet direct..
Misschien ontstekingen...Lyme?

maar kweetniet...ik zal nog even zoeken
Robbie

bandjes

Bericht door Robbie »

bandjes

[QUOTE]Samenvatting
Oligoklonale banden in de liquor worden vaak bepaald als onderdeel van de diagnostiek naar Multiple
Sclerose. Oligoklonale banden zijn echter niet specifiek voor Multiple Sclerose, maar kunnen ook bij andere
neurologische aandoeningen voorkomen. Oligoklonale banden zijn een kwalitatief kenmerk voor de aanwezigheid
van immunoglobulinen. De gelijktijdige analyse van liquor en serum op oligoklonale banden kan
resulteren in verschillende patronen. Verschillende bandpatronen passen bij verschillende soorten (neurologische)
aandoeningen en kunnen behulpzaam zijn bij het stellen van de diagnose. In dit artikel wordt
uitgelegd wat oligoklonale banden zijn, hoe ze bepaald worden en hoe de verschillende bandpatronen
geïnterpreteerd moeten worden. Oligoklonale banden in de liquor worden gevonden bij demyeliniserende,
inflammatoire en infectieuze ziekten van het centraal zenuwstelsel. De waarde van oligoklonale banden
voor de kliniek wordt nader belicht.[/QUOTE]

[url]https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 1A&cad=rja[/url]
toinetje

Bericht door toinetje »

oke.... Dus geen 100% MS als er bandjes zijn gevonden. Dus ik met mijn OZO, 1 MRI, VEP en lumbaal had net zo goed een voorlopige diagnose kunnen krijgen.
Dank voor je zoekwerk robbie
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp