Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

bezoek neuroloog

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Bij 5-10% van de MSers zijn geen oligoklonale banden te vinden...
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=toinetje;1029959]oke.... Dus geen 100% MS als er bandjes zijn gevonden. Dus ik met mijn OZO, 1 MRI, VEP en lumbaal had net zo goed een voorlopige diagnose kunnen krijgen.
Dank voor je zoekwerk robbie[/QUOTE]

Voor zover ik weet is de aanwezigheid van oligoklonale bandjes in combinatie met plaques op voor MS specifieke plekken in hersenen en/of ruggenmerg reden om definitief de diagnose MS te stellen.
toinetje

Bericht door toinetje »

Jammer Knillis, daar ging mijn sprankje hoop ;-)
Robbie

Bericht door Robbie »

Tsja, het heeft ook met de interpretatie van de neuroloog te maken....zelf er bovenop blijven zitten!
Giechel

Bericht door Giechel »

ik heb ook meer dan 30 vlekjes in de hersenen. zegt helemaal niks volgens mij.
Floris

Bericht door Floris »

[QUOTE=toinetje;1029977]Jammer Knillis, daar ging mijn sprankje hoop ;-)[/QUOTE]

Even op je kop staan... :P
Floris

Bericht door Floris »

[QUOTE=Giechel;1029983]ik heb ook meer dan 30 vlekjes in de hersenen. zegt helemaal niks volgens mij.[/QUOTE]

Klopt. Kan jij de 30 vlekjes relateren aan bepaalde klachten?

Mijn partner heeft een periode meegemaakt dat haar hele rechterkant van haar lichaam verlamd leek. Aan de hand van de vlekjes kon dit verklaard worden.
toinetje

Bericht door toinetje »

[QUOTE=Floris;1029988]Even op je kop staan... :P[/QUOTE]

haha, daarom schreef ik hem op.... anders vergeet ik het!
Floris

Bericht door Floris »

[QUOTE=toinetje;1029991]haha, daarom schreef ik hem op.... anders vergeet ik het![/QUOTE]

Liever een quote vergeten dan je medicijnen... ;)
Giechel

Bericht door Giechel »

Hoi Floris,
nee, ik heb voornamelijk last van enorme vermoeidheid.
als ik wakker word heb ik het gevoel al 3 marathons gelopen te hebben.
Dat en zenuwpijn heb ik het meeste last van.

verder heb ik wel uitval gehad, evenwichtsstoornissen, spierzwakte, spraakproblemen en zo meer van die dingen waar de meeste mssers weleens mee te maken krijgen, maar dat ging altijd weer min of meer over.
ik heb de neuro gevraagd of die een verband kon leggen maar hij zei van niet.

zelf heb ik weleens een ontdekking gedaan: als ik moest plassen begon een stukje onder mijn schedeldak te tintelen, altijd op dezelfde plaats. :eek::D. maar volgens de neuro kon dat niks met elkaar, laat staan met ms te maken hebben. naja......:huh:

ik probeer maar zo goed mogelijk te luisteren naar mijn lichaam en als ik denk dat dat nodig is, daar rekening mee te houden.

:D een en al vaagheid, dit berichtje, zie ik nu :D
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp