Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

aangezicht pijn?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
margo

aangezicht pijn?

Bericht door margo »

Gm

Wie kan mij vertellen hoe aangezicht pijn voelt.

Ik heb aan mijn linker kant..( waar ik in juli gevoelsstoornis had)
vlak bij mijn oor/kaak
Soms een soort kramp... een paar min en dan is het weer weg.
Dit een paar keer op een dag.

Groetjes margo
chyta

Bericht door chyta »

[COLOR="Purple"]Hallo Margo ,

Heb er gelukkig de laatste tijd weinig last van , maar als ik er last van heb is het een ramp !!

Het voelt ( bij mij ) als kiespijn en oorpijn tegelijk

Alsof er messen door m'n gezicht gaan .

Maar misschien zijn er verschillende soorten aangezicht pijnen ?

Overleg anders even met je MS verpleegkundige , heb er medicatie voor .

Alhoewel die ook niet echt werken bij zo'n periode

Liefs Chyta [/COLOR]
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Lees hier eens over aangezichtspijn zou ik zeggen, maakt veel duidelijk denk ik.

[url]http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeni ... /item41811[/url]

Echte aangezichtspijn kent echte pijn en niet een soort krampjes zoals jij beschrijft, er zullen er hier vast wel zijn die je kunnen vertellen wat en hoe deze pijn aanvoelt.
Abby.

Bericht door Abby. »

Ik weet niet precies hoe je het kunt/moet omschrijven.

Maar ditzelfde gevoel heb ik ook in mijn gezicht bij gebit/kaak/oor.

Soms voel ik het een maand niet en dan weer dagen achter elkaar dat het opeens erg gaat steken, ene keer links, andere keer rechts.
Die steken zijn dan wel even zo erg dat ik wel door de grond kan zakken van pijn en mn handen op mijn gezicht druk en dan in een kussen en hoop dat zsm weer weg trekt en dat is ook meestal na een paar minuten weer. Deze pijn gaat echt door merg en been..

En ik vind deze vorm van zenuwpijn het ergst. Nog erger dan de constant brandende zenuwpijn in mijn benen, voeten en rug.

Heb de tandarts er ook naar laten kijken voor de zekerheid maar mijn gebit is prima in orde.

Dus aldus de neuroloog is dit dus aangezichtspijn.
margo

Bericht door margo »

Abby. ..

Is de pijn dan de hele tijd aanwezig of met tussen pozen?

Bij mij een paar min... en idd soms stekende pijnscheuten.

Het is bij mij geen pijn om Door de grond te zakken... maar heel vervelend is het wel.
Yarrah

Bericht door Yarrah »

Ik heb het een maand geleden gehad. Het begon op vrijdag zaterdag was het op zijn hevigst. Zelfs als de wind lang je gezicht ging kon ik het wel uitgillen. Daarna werd het minder en de vrijdag was alles weer weg.
Bij mij was de pijn constant aanwezig.
Abby.

Bericht door Abby. »

[QUOTE=margo;1030355]Abby. ..

Is de pijn dan de hele tijd aanwezig of met tussen pozen?

Bij mij een paar min... en idd soms stekende pijnscheuten.

Het is bij mij geen pijn om Door de grond te zakken... maar heel vervelend is het wel.[/QUOTE]


Nee bij mij is de pijn ook met tussen pozen en het duurt vaak een paar minuten en dan trekt het weer weg. Het gebeurd wel dat het soms na een half uur weer terug is.
Maar soms ook dagen lang dat ik het niet heb.

Zo gaat het met de aangezichtspijn nu al zo'n jaar of 2.

Gebruiken jullie er medicatie voor en zoja welke?
margo

Bericht door margo »

Hallo abby

Ik gebruik momenteel voor meer pijnklachten ibuprofen 600 2x daags en 3x daags 1000 mg paracetamol

Pijn in gezicht is nu wel weer minder aanwezig. Meer heb ik last van mijn borst en rug.. (ms hug? ...Dokter zegt miss syndroom van tietze )
En spierpijn in armen. En pijn in onderrug.

Gebruik jij pijn medicijnen?
toinetje

Bericht door toinetje »

hoi Marge,

ik heb jaren gedacht dat ik migraine had. Niet zelf verzonnen, maar de huisarts vertelde mij dit.
Ik heb geen aura of pijn in mijn hoofd maar juist in mijn rechyer gezichtshelft. de rest van mijn klachten lijkt wel op migraine.

Nu ik weet dat ik MS heb, vroeg de neuroloog ons of ik niet eerder ergens klachten had gehad. Want als jij de MRI bekeek, moest dat haast wel.
Mijn man bedacht thuis dat mijn migraine misschien geen migraine is geweest maar een aangezichtspijn.

Mijn pijn voel ik opkomen, in mijn kaak, alsof het verdoofd wordt
Dan trekt het altijd om mijn oogkas heen en gaat mijn oog afhangen. Geen gezicht.

Het doet pijn. Is echt een ramp. Geen steken. Na een aantal uren ia het weer weg. Migraine medicatie heeft mij nooit geholpen.

Is dit aangezichtspijn.... ik weet het niet. De neuroloog ook niet.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Abby.

Bericht door Abby. »

[QUOTE=margo;1030445]Hallo abby

Ik gebruik momenteel voor meer pijnklachten ibuprofen 600 2x daags en 3x daags 1000 mg paracetamol

Gebruik jij pijn medicijnen?[/QUOTE]


He Margo,

Ja ik gebruik en heb heel wat pijn medicatie gebruikt door de afgelopen 10 jaar heen. (zolang heb ik de diagnose inmiddels). Ik heb vanaf het begin af aan ontzettend veel zenuwpijn in mijn voeten,benen,armen en rug gehad en de eerste jaren erg veel shubs.

Ik heb jarenlang 2 soorten morfine pleisters gehad, morfine lolly's, medicinale cannabis, lyrica, paracetamol met codeine zetpillen en amitriptyline. Behalve de pleisters heb ik de rest nog steeds...en ook nog baclofen tegen spasmen.

Maar eigenlijk tegen die zenuwpijn in mijn gezicht helpt niets..

Ik red het bij lange na helaas niet met pijnstillers als ibuprofen, dit doet weinig bij mij voor de pijn. Helpt het bij jou wel?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp