Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

kou

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Hier nog zon koukleum. Ik heb dus ook een elektrische deken en een extra dekbed. Maar ik zet de elektrische deken niet op de hoogste stand.

Die van mij is vrij luxe. Die heeft zowel een bovendeel als onderdeel, die los van elkaar aan gezet kunnen worden. Ik probeer deze temperatuur steeds zo laag mogelijk te houden, want je went er aan, en straks blijf je het koud houden, ondanks een volop werkende elektrische deken.

Vandaar nog een extra dekbed.
Rijn

Bericht door Rijn »

Ik heb/ben koud, maar warm aankleden met dikke truien etc. is weer verschrikkelijk en de verwarming hoger dan 19 graden ook. Ook ik leef op bij warme temperaturen, maar dan weer niet -in Nederland dan- boven de 20 graden.
Rond de Middellandse zee is boven de 20 graden weer geen probleem, zo lang de luchtvochtigheid maar laag is.

Kan er geen kaas van maken, eigenlijk.

Elke nacht een kruik mee naar bed, na een tijdje wegschoppen en dan weer koud wakker worden.

Heb wel een lage gasrekening, want verwarmen daar doe ik bijna niet aan, behalve als er visite is. (Zijn ze weg, dan kan ik uitgeput in bed storten.)

Blub bleh brrr
Annemieke

Bericht door Annemieke »

Ook ik heb het altijd koud. Waar ik het meeste last van heb, zijn koude voeten.

Heb dus mijn electrische deken alweer weken in gebruik. Zodra mijn voeten warm zijn, kan de deken weer uit.

Ik zie altijd als een berg tegen de winter op.
In september heb ik er al last van. ( ja, zit tussen mijn oren, ik weet het :D )

Als het echt winter is, heb ik de volgende bovenkleding aan:
hemd, t-shirt met lange mouwen, trui en soms daar nog een fleece-vest overheen.
Nu ik het zo lees, vind ik het zelf eigenlijk vrij belachelijk. :o
melissa3216

Bericht door melissa3216 »

[QUOTE=Annemieke;1030915]
Als het echt winter is, heb ik de volgende bovenkleding aan:
hemd, t-shirt met lange mouwen, trui en soms daar nog een fleece-vest overheen.
Nu ik het zo lees, vind ik het zelf eigenlijk vrij belachelijk. :o[/QUOTE]

Ik krijg het al warm als ik eraan denk. Maar ik krijg daarentegen ook wel heel vaak te horen 'pfoeh ik krijg het al koud als ik naar je kijk' of 'jeetje heb je het niet koud? Trek eens wat meer aan'

Omdat ik dus vaak in de winter binnen gewoon in een shirtje loop. Het andere uiteinde :)
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Hoe kouder hoe beter voor mij, ik zie uit naar de lekker koude dagen, ik rij graag op mijn scoot in de kou rond en alleen als het -30 of meer is doe ik sokken aan (als ik die nog heb trouwens).:D

Van mij mag het het hele jaar winter zijn maar ik denk dat ik een van de weinige ben, helaas.
Yarrah

Bericht door Yarrah »

[QUOTE=Dannifan;1030927]Hoe kouder hoe beter voor mij, ik zie uit naar de lekker koude dagen, ik rij graag op mijn scoot in de kou rond en alleen als het -30 of meer is doe ik sokken aan (als ik die nog heb trouwens).:D

Van mij mag het het hele jaar winter zijn maar ik denk dat ik een van de weinige ben, helaas.[/QUOTE]

-30!!!??? Dat lukt toch nooit in nederland.
Ik heb het in Canada gevoelstempratuur van -45 meegemaakt. Dat hou je nog geen 10 minuten vol. Dan wil je weer naar binnen.
Kobus

Bericht door Kobus »

Ik heb ook niks met kou / maar Wim Hof zou ons misschien kunnen helpen .

[url]http://www.innerfire.nl[/url]
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

[QUOTE=mickey16;1030813]Bedankt voor jullie reakties.
ik ben dus netde enige. Als de buitentemperatuur beneden de 20 graden is, vind ik het per definitie 'slecht weer ' er komen dus moeilijke maanden aan!

.[/QUOTE]

Hier ook iemand die slecht reageert op kou. Ik voel me echt beter als het warmer is. Mijn lijf zakt helemaal in nu het weer koud weer is en dan vooral zo moe.

Sinds kort heb ik last van warmte-aanvallen (zou het de leeftijd zijn?:bah:). Iets waar vrouwen echt last van hebben over het algemeen, maar ik vind het gewoon lekker dat ik dan niet meer zo ijskoud ben :haha:
Charlottelove

Bericht door Charlottelove »

Misschien niet helemaal wat mickey 16 bedoeld maar de overgang van kou warmte en andersom verergerd mijn spierspanning enorm.

Alleen warmte of alleen koude is niet het probleem maar wel de overgang daarin.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp