Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

kou

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
mickey16

kou

Bericht door mickey16 »

Hallo allen,

heeft iemad dit weleens: ik heb het soms in bed zo vreselijk koud dat ik er wakker van word. Natuurlijk is mijn dekbed dik genoeg en heb ik anders nergens last van maar het kan me soms ineens overvallen. Niet elke nacht, gelukkig, maar zo eens in de 3 of 4 dagen.
herkenbaar ? En wat zou dit nu weer zijn?
.
toinetje

Bericht door toinetje »

Hai Mickey16,

Ja dit herken ik wel. Ik heb het al 34 jaar koud ;-)

Handen- en voeten als ijsklonten en de wordt de rest ook vanzelf koud. Vooral als mijn man het bed verlaat, kan ik niet meer slapen van de kou (zijn wekker gaat akelig vroeg).





Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
jeeniejane

Bericht door jeeniejane »

Herkenbaar, weet ook niet echt wat het is.
Zelf zat ik te denken dat ik 's nachts misschien soms zo de spieren aanspan dat het bloed er niet goed doorstroomt??? :???:
Yarrah

Bericht door Yarrah »

Ik heb het nooit koud, eerder te warm.
Knillis

Bericht door Knillis »

De grootste groep mensen met MS heeft te maken met problemen met "warmte", d.w.z. ze hebben het snel warm.

Anderen hebben snel last van een te hoge omgevingstemperatuur.

Zelf hoor ik bij de kleine minderheid die het altijd koud heeft. Pas als de buitentemperatuur weer boven de 20 graden is kom ik weer op temperatuur.

Ik kan ook onder een warme douche of in een warm zwembad (héérlijk) terwijl anderen daar zo slap als een vaatdoek van worden en zij moeten deze warmte dus ook mijden.

Als ik 's avonds naar bed ga heb ik de electrische deken al een uurtje op de hoogste stand staan anders wordt ik beslist niet warm in bed.

Met name handen, voeten en de neus zijn altijd ijskoud brrrrr.
mickey16

Bericht door mickey16 »

Bedankt voor jullie reakties.
ik ben dus netde enige. Als de buitentemperatuur beneden de 20 graden is, vind ik het per definitie 'slecht weer ' er komen dus moeilijke maanden aan!

.
renev

Bericht door renev »

[QUOTE=Knillis;1030795]......

Zelf hoor ik bij de kleine minderheid die het altijd koud heeft. Pas als de buitentemperatuur weer boven de 20 graden is kom ik weer op temperatuur.

....

[/QUOTE]

Helemaal mee eens.
Afschuwelijk, ons klimaat.
Geef mij maar Middellandse Zee of de tropen.
Maar ja, mijn familie woont hier ... dus emigreren is geen optie.
Knillis

Bericht door Knillis »

En dan wonen we allebij ook nog eens op de koude en natte Veluwe ;)

Vanwege onze leeftijd is emigreren voor mijn man en mij geen optie meer maar als we jonger zouden zijn weet ik het nog niet zo net :D
dientje

Bericht door dientje »

heb ik ook, maar s,ochtends gewoon warm.
kan natuurlijk komen door vermoeidheid,,,plassen...enz...

maar s,avonds en ook soms s,nachts koud...terwijl ik dikke dekens heb, en voeten koud, dan doe ik speciale bedsokken aan waar je geen wintertenen van krijgt(doet man aan).

maar s,ochtends dan veel te warm.
melissa3216

Bericht door melissa3216 »

Ik heb toevallig de afgelopen week twee keer gehad dat ik savonds niet warm kon worden in bed.

[QUOTE=Knillis;1030795]De grootste groep mensen met MS heeft te maken met problemen met "warmte", d.w.z. ze hebben het snel warm.
[/QUOTE]

Ik heb regelmatig een soort 'opvliegers' we grappen dan overgang etc (ik ben 22). Maar het zou dus ook heel goed door de MS kunnen komen? In een sauna zal je mij ook nooit vinden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp