Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

toegenomen klachten

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
weegschaal

toegenomen klachten

Bericht door weegschaal »

Sinds een paar dagen heb ik last van veel tintelingen en stijfheid in onderbenen. Volgens mijn verpleegkundige overbelasting en moet dit met een weekje rusten verbetering geven.

Wat is jullie ervaring met rusten na toegenomen klachten? Hoe lang duurt het of kan het duren dat de klachten weer afnemen. Na drie dagen rusten merk ik nog geen verschil, ja ik ben ongeduldig :D
Knillis

Bericht door Knillis »

Als het echt overbelasting is moet je denk ik toch een weekje rust in acht nemen.

Als het dan niet flink beter geworden is zou je de klachten kunnen hebben van een schub.

Maar ook dan is het belangrijk om òf nog langer veel rust te nemen òf je zou wellicht in overleg met je neuroloog een prednisonkuur kunnen overwegen.

Ik ben daar zelf beslist geen voorstander van want prednison is ook niet alles, heeft veel bijwerkingen (vaak) maar het kan de schub wat verkorten.

Je bent er dan weer sneller "overheen" dan dat je het gaat "uitzitten".

Sterkte en probeer je geduld te bewaren. "Geduld is een schoone zaak" zei mijn moeder altijd maar ieder mens is van nature toch ongeduldig. ;)
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=weegschaal;1031351]
Wat is jullie ervaring met rusten na toegenomen klachten? :D[/QUOTE]
wat is de reden?
andere medische oorzaak, vermoeidheid, schub, andere omstandigheden. Bv het weer heeft op sommige een negatieve invloed (koude zoals nu).
weegschaal

Bericht door weegschaal »

1207 de oorzaak ligt in teveel en te lang werken over de 40 uur in de week. Het is puur overbelasting.
Patricia H

Bericht door Patricia H »

ik heb nu hetzelfde: te lang doorgegaan ook nog met een verkoudheid.

Gevolg: oude klachten zijn weer terug (duizelig) en is het een pseudo schub.

Te doen: heeeel veel gas terugnemen en rusten.
heb het nu 3 weken.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=weegschaal;1031359]1207 de oorzaak ligt in teveel en te lang werken over de 40 uur in de week. Het is puur overbelasting.[/QUOTE]
dan kan rusten helpen behalve als je een opstoot/schub/aanval uitgelokt zou hebben.
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Na 6 dagen rusten merk ik nog niet zoveel verschil, ik weet dat ik geduld moeten hebben maar dat is moeilijk. Vrijdag de verpleegkundige bellen en verder overleggen. Ik overweeg nu zelfs om een pred kuur te nemen. De laatste 2 jaar geen kuur meer gehad hiervoor heb ik meerdere kuren gehad maar eigenlijk voel ik er deze keer weinig voor. Is moeilijk om de juiste keuze te maken.
neuron

Bericht door neuron »

weegschaal,

Heb je [URL="https://overcomingms.org/recovery-progr ... ll-levels/"]exercise[/URL] overwogen?

Dat is veel beter dan een pred kuur.

In de link staan een aantal suggesties. Er zit vast wel eentje bij die bij je past.

Zelf merk ik dat oefenen helpt.

Elke PwMS zou 30 minuten per dag oefeningen moeten doen.

Kalm aan he.

.
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Thanks Neuron, ik zal mij er in verdiepen, alles beter dan een predkuur. Sinds gister mddag toch iets verbetering en dat geeft weer moed en daarmee is ook de predkuur van de baan!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp