Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

struikelen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
lean

Bericht door lean »

daar heb ik dan ook meer last van dus extra opletten:D
lotje

Bericht door lotje »

Het niet meer kunnen lopen heeft ook zo z'n 'voordelen' :ogen:

Bij fulltime rolstoelgebruik ('k heb SP-MS) geen struikel/valpartijen meer met 1 of meer glaasjes wijn op ;)
En ook geen opmerkingen meer van anderen over het
dronken-waggel-strompel 'loopje' met of zonder een wijntje op!

Ontelbare struikel en valpartijen (ook zonder een glaasje wijn op) op laminaat en op straat waren niet echt 'zachte landingen' au! en het niet meer zelfstandig kunnen opstaan heeft mijn 'kop in 't zand' gedrag doen veranderen!

Zo heeft (soms) weer elk nadeel z'n voordeel :D
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Een rolstoel is inderdaad handig. Lekker blijven zitten en geen last van vallen. :)

Maar ik ben in mijn geval dan overgeleverd aan degene die mijn rolstoel duwt... En dat kan wel eens spannend zijn.

Ooit was ik in een ziekenhuis voor een onderzoek van een dag. Aan het eind bracht een verpleegkundige mij naar de hal waar een vriendin me kwam ophalen. Die verpleegkundige scheurde met mij door de ziekenhuis gangen met zo'n vaart dat ik even dacht in een Formule 1 race te zijn beland. Ik ben gelukkig heel aangekomen in de hal...

Maar het is mogelijk dat je zelfs met een rolstoel kan vallen als de duwer roekeloos is. :D
klooriaantje

Bericht door klooriaantje »

[QUOTE=Ruitje;825372] dat ik even dacht in een Formule 1 race te zijn beland[/QUOTE]

Als mijn vrouw er achter loopt/rent is het ook net Formule 1 en ze :D :D :D dan van oor tot oor.

Maar als het mij te gortig word rem ik rustig aan af:p
Schorpioentje

Zwabberbeen

Bericht door Schorpioentje »

Zwabberbeen

Na jaren grappen gemaakt te hebben over mijn zwabberbeen kwam op 4juli 2010 het bericht ms. Omschakelen maar gewoon doorgaan. Ik heb ms maar ms krijgt mij niet. Alleen het zwabberbeen herinnert mij er af en toe aan. Ook ik val doordat ik denk mijn voet op te tillen en die het gewoon net niet doet. Uiteraard op de meest genante momenten. Ook mijn kinderen dragen, trappen lopen gaat allemaal niet zo makkelijk. Maar 1 vriend maakt het hoe raar het ook klinkt vaak makkelijker:mijn hakken! Door mijn hakken zijn mijn benen meer gebogen. Draag ik platte schoen dan is het echt een groter probleem! Maar fijn deze reacties te lezen. Ik ben dus niet de enige persoon met dit probleem. Als ik het soms aan mensen probeer uit te leggen hoor ik mijzelf praten en denk wat een raar verhaal..... Maar jullie verhalen doen mij goed.
diorama

Bericht door diorama »

Pff nogmaals (voor de 11de keer sinds 9 december) heb ik mijn voet omgeslaan.

Ik had een klein trapje niet gezien en dus gestruikeld :boos:
resultaat: een gezwollen enkel en veeeeeeeeeeeel pijn.
Mijn avond (en die van mijn vrienden) was een beetje verpest ...


Hebben jullie tips?

Zou een enkelband helpen?


Grts,
Diorama
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp