Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

struikelen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
EgoWoman

Bericht door EgoWoman »

[quote=diorama;821524]Het is wel zo dat ik niet durf te wandelen omdat ik denk dat ik dan ga struikelen en vallen :moe:[/quote]Die angst ken ik heel goed. Vooral als ik alleen op pad moet, ben ik bang dat ik het niet redt in mijn eentje.

Het gebruik van een kruk kan dan wel heel rustgevend zijn. De fysio kan je leren hoe je een kruk het beste kunt gebruiken. Als een kruk te weinig houvast biedt, kun je ook aan een rollator denken.
heleendr

Bericht door heleendr »

ook ik ben net de paus die helaas te pas en te on pas de grond wil kussen

een keer in het winkel centrum dit was heel vervelend want iedereen bleef om me heen staan kijken
en een keer in jemen...toen heb ik net gedaan als of ik in gebed was( wie kent mij immers ik was volledig bedekt)

de laatste keer was tijdens mijn vakantie maar toen ben ik "gewoon" uitgegleden denk ik

bij de andere keren heb ik gewoon geen kracht of gevoel meer in mijn onderdanen, als was of boter en zak gewoon als een pudding in elkaar

dat is AU heel even dan want ik heb geleerd mijn val redelijk te breken
ik zie alleen bont en blauw dit dank zij de bloedverdunners

ik heb inmiddels heel wat kledingstukken weg kunnen doen door het vallen:( maar dat geeft wel kast opruiming en reden om iets nieuws te kopen:D

helaas wordt het vallen steeds vaker te wijten volgens de neuro aan mijn ms

maar zolang het alleen bij vallen blijf ben ik tevreden
M&MS

Bericht door M&MS »

[QUOTE=Liselotje;821551]@m&ms,

Ik struikelde juist die 3 x toen ik onderweg was van parkeerterrein naar eeste hulp inz een schub ;)

Had sleepbeen, minder kracht, door knie heen zakken, klapvoet etc..Dat struikelen was een gevolg daarvan[/QUOTE]

Dat is een schub!

Het sleepbeen is voor mij bekend. Ik zei altijd dat ik als Quasimodo liep. En toen struikelde ik ook veelvuldig. Met name toen het zich ging herstellen.
diorama

Bericht door diorama »

[QUOTE=EgoWoman;821644]Die angst ken ik heel goed. Vooral als ik alleen op pad moet, ben ik bang dat ik het niet redt in mijn eentje.

Het gebruik van een kruk kan dan wel heel rustgevend zijn. De fysio kan je leren hoe je een kruk het beste kunt gebruiken. Als een kruk te weinig houvast biedt, kun je ook aan een rollator denken.[/QUOTE]




EgoWoman, voorlopig heb ik toch wel geen kruk nodig hoor ... Volgens de neuro kan het verbeteren na een paar sessies bij de fysio.

volgens hem werkt Avonex niet meer bij mij (gebruik het al sinds eind 1999). Nu ofwel overstappen naar Copaxone ofwel wachten op Fingolimod.

En ik twijfel....
M&MS

Bericht door M&MS »

Ik maak gebruik van een kruk, als ik hem niet vergeet.:o (meestal dus)

Maar juist als ik een sleepbeen heb, struikel ik over mijn eigen kruk heen.
Harvey

vallen

Bericht door Harvey »

vallen

vallen ja ja met de neus in het gras :D
in de winter ruik het anders dan in de zomer
je wordt er ook viezer van :huh:
EgoWoman

Bericht door EgoWoman »

[quote=M&MS;822112]Ik maak gebruik van een kruk, als ik hem niet vergeet.:o (meestal dus)

Maar juist als ik een sleepbeen heb, struikel ik over mijn eigen kruk heen.[/quote]
Ja dat heb ik ook germerkt. En wat mij zo tegenvalt is dat lopen met een kruk ook veel vermoeiender is. En als je dan al geen fut hebt....:moe: ga je weer meer struikelen.
M&MS

Bericht door M&MS »

Je gaat op die kruk hangen. Dat maakt het zo vermoeiend.

:haha: :haha: Ik heb ook wel gehad dat ik in een mensenmassa liep. Dan zet je je kruk bijvoorbeeld iets schuin en dan wordt er wel gestruikeld, maar niet door mij:haha: :cool:

Het leuke is dat niemand boos op je is.
lean

Bericht door lean »

struikelen doe ik ook geregeld het is net alsof mijn voet niet wil of vergeet op te tillen en mijn tenen doen niet wat ik wil ha ha
ik loop dan ook rustig zodat ik er meer op kan letten en dan gaat t beter maar het heeft me wel beangstigd toen ik bijna van de trap af donderde .neem ook geen was meer mee naar boven zodat als er iets is dat ik alle 2 mijn handen vrij heb voor het geval dat
liefs lean
diorama

Bericht door diorama »

Ik vraag mij af (zoals altijd) of het gaat verbeteren...
Ik ga nu twee keer per week naar de kinesist en ik struikelde niet meer tot vrijdag. Had een paar glazen gedronken en voor ik het wist heb ik gestruikeld :moe:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp