Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vreemd gevoel linkerbeen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
IreneEl

Bericht door IreneEl »

ik ben in het ms-centrum in nijmegen geweest... daar konden ze niks vinden.

misschien is urine controleren nog wel een idee... maar daar krijg je toch geen kramp in je kuit en verminderd gevoel in je voetzool van?
M&MS

Bericht door M&MS »

Jawel, dat kan wel.

Blaasontstekingen hebben een negatieve invloed op MS.

Ik kreeg opeens kleine MS-problemen, met name aan mijn benen en mijn spraak. Te klein om het een schub te noemen, maar groot genoeg om er echt last te hebben.

Toen bleek dus dat ik voor het eerst van mijn leven een blaasontsteking had.
marion.h69

Bericht door marion.h69 »

ja, hoe vreemd het ook klinkt.
Blaasontsteking, maar ook verkoudheid, griep of andere ontstekingen kunnen (verergering van) ms klachten geven.

Ik heb diverse keren blaasontsteking gehad zonder dat ik daàr last van had`! maar wel gevoelsstoornissen, moeheid of andere klachten.

Dit schijnt bij MS vaak voor te komen.

Dus als ik verergering van ms klachten heb hoop ik altijd dat ik blaasonteking heb, want dan weet ik dat na een paar dagen antibiotica ik me beter voel.

gek hè?!
ik baal dan als ik geen ontsteking heb, want dan is het onzekerder!

dus advies blijft dus: zoek gauw uit of je geen blaasontsteking ofzo hebt, want als dat zo is, is het belangrijk zo snel mogelijk antibiotica te nemen!

sterkte maar weer!
Vannessa

Bericht door Vannessa »

Ik heb dit vorig jaar in augustus ook aan de hand gehad. Ik ben toen ook eerst bij de huisarts moeten gaan laten controleren of ik geen ontsteking ergens had zitten... Uiteindelijk pech gehad en 3 dagen aan de medrol gezet. Gelukkig ging het van toen af aan weer terug de goede kant uit.

Ik ben eerlijk gezegd van mening dat je het zeker niet moet laten aanslepen. Wanneer je iets 'verdachts' voelt en het na een 2-3 dagen niet beter is, bellen en laten controleren.. Liever snel erbij zijn, dan aanslepen en mss een blijvend letsel eraan overhouden.

Ik duim voor je!
Liselotje

Bericht door Liselotje »

Als je gerust wil worden gesteld dus idd even langs huisarts,of neuro.

Als ik me meld bij neuro,word er eerst op de ehbo bloed en urine gecheckt,komt daar niks uit qua virus of ontstekingen,word ik aan het infuus gehangen.
Want dan komen de klachten door schub.
IreneEl

Bericht door IreneEl »

testen op blaasontsteking kan ik inderdaad wel even laten doen van de week...

de huisarts heeft aangegeven, dat hij me weer naar een neuroloog wil verwijzen op het moment dat er duidelijke klachten zijn.

Immers, ik heb al 2x een MRI gehad en daar kwam niks uit. Gevoelsstoornissen vallen toch onder klachten die alleen door de "patient" zelf waargenomen worden, maar niet te meten zijn.

Zou ik hiervoor dus naar een neuroloog gaan en er komt niks uit, wordt je denk ik als zeur bestempeld.

Tintelingen ed hebben toch ook geen effect op die neurologische testjes die ze altijd doen?

Tuurlijk, ik voel het wel, maar alleen ik neem het waar. Da's denk ik het probleem...

Hoe lullig het ook klinkt, het is denk ik toch wachten op een klacht die de buitenwereld ook duidelijk kan zien.

Tot die tijd, ff doorbijten. (heb wel lyrica van de huisarts gekregen en dat werkt wel wat)
Snowym

Bericht door Snowym »

IreneEl, misschien is het handig om inje eerste berichtje te schrijven dat je geen diagnose hebt.

Nu komt iedereen aan met adviezen die voor MSers gelden. Ik weet niet of je daar iets aan hebt.
marion.h69

Bericht door marion.h69 »

Irene, je klachten kunnen vele oorzaken hebben. Hopelijk heeft het niets met MS te maken. In Nijmegen zijn ze wel erg goed hoor!
Maar bij twijfel kan je natuurlijk naar een ander ziekenhuis gaan.

probeer rustig te blijven en wacht maar effe af.
Voor de artsen is het vaak ook onbevredigend als ze ''het niet weten''.
Wees blij dat er niets uit de scan kwam. Waarom denk jij zelf dat het MS is en niet iets anders?
IreneEl

Bericht door IreneEl »

mijn huisarts heeft zelf ms en is er ook min of meer van overtuigd.

Dit is in 3 jaar al de zoveelste periode met klachten...

maar goed, zo lang er niks bewezen is is er niks toch?
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp