Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nu ook last van armen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
drelies2

Nu ook last van armen

Bericht door drelies2 »

Zijn er mensen die Naast spasticiteit in benen ook last van Hun armen hebben?

Ik heb nu ook last van mijn armen bv met haren wassen

Ik Ben 48 Ben heel bang waar dit gaat eindigen

Kwam laatst brief tegen van neuroloog. Voor toelichting ms bij adoptie.
Milde ms waar bij weinig neurologische klachten waren te verwachten

Hoe anders kan het lopen
benka

Bericht door benka »

niet piekeren over de toekomst.
blijf in t hier en nu en kijk naar wat er wel kan
dientje

Bericht door dientje »

ik, ik kan me haren niet meer wassen etc,...

die chemo hielp tuurlijk ook niet en de operatie.
maar daarvoor was ook niet best.
Charlottelove

Bericht door Charlottelove »

Ik heb ook last van mijn armen heb ook pijn in een arm.

Ben erg onhandig en gooi dagelijks veel dingen om of ik laat dingen uit mijn handen vallen.

Liefs
Rijn

Bericht door Rijn »

Ja, die ken ik ook: milde MS (benigne MS) tot het (mild?) progressief wordt.

Gebruik je geen middel voor je spasticiteit? Ik wel bij tijd en wijle en het houdt het een beetje 'managable.'

Verder ben ik net aan de cbd-olie gegaan. Voelt goed. Beter dan de tizanidine waar ik werkelijk een gruwelijk droge strot van krijg -maar soms gebruik ik het toch een paar dagen-

Waar het eindigt weet ik ook niet, dus ik ga gewoon door. Krampend, vallend en al.

Sterkte.

Rijn
Liselotje

Bericht door Liselotje »

Zowel armen als benen en romp.

Benen het ergst,maar armen vooral met omhoog doen stijf.

Rechterarm spontaan na 1,5 jaar verbeterd,en toen begon linkerarm.


Kan nog wel alles ermee ( haren wassen etc) alleen met oksels ontharen is het lastig om mijn arm lang omhoog te houden.
Knillis

Bericht door Knillis »

Mijn armen doen al vanaf het begin mee.

Zowel handen als voeten "voelen" slecht. Om ze zo goed mogelijk te gebruiken moet ik altijd goed kijken bij waar ik de voeten neer zet en wat mijn handen vastpakken.

Dus er valt hier veel op de grond maar ik knijp soms ook dingen stuk :o Daarbij heel goed opletten waar ik loop (lopen in donker is niet mogelijk zonder om te vallen).

De rechter arm is slechter dan de linker (gelukkig ben ik uitgesproken links)

Maar de linker bovenarm geeft nu sinds een goed jaar zenuwpijn an de onderzijde tussen schouder en elleboog.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp