Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

hoe lang duurde schub, (zonder pretkuur)?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Blom

Bericht door Blom »

Mijn gevoelsstoornissen duurde een keer vier maanden( incl. predkuur 5x 1g), tweede keer ongeveer drie maanden en vorig jaar volgens mij iets korter, de laatste keer met anti biotica voor blaasontsteking.

Verder voel ik vaak kortdurende gevoelsstoornissen.

Blijft afwachten en hopen, sterkte Zonnetje.
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

dankjewel blom!!!

voel me vandaag niet zo super, beetje bibberig. Moet donderdag naar de neuro.. hij zal wel pret aanbieden.. maar zoals je weet ben ik NET terug uit het ziekenhuis en al een maand onderweg met de schub.

Zou een pret dan nog helpen?
Blom

Bericht door Blom »

Ik weet nog dat ik een keer een dexamethason tablettenkuur heb gehad ongeveer 6 weken na een predkuur. (5 x 500) Mijn neuroloog vertelde dat het de ontsteking waarschijnlijk nog niet voloende de kop in was gedrukt/ het vuurtje is nog niet voldoende gedoofd, maar smeult na of begint weer
Een predkuur zal ook wel weer kunnen werken.

Ik kreeg destijds dexamethason omdat ik net een paar dagen in het zh was gebleven en anders steeds weer moest reizigen of weer bij de kids vandaan zou zijn.
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

ik heb toen ik in het ziekenhuis lag zowiezo niet aan de pret gezeten..

maar goed ik wacht maar even af tot donderdag..

Groetjes Anouk
eM.Cee.eL.Wee.

Bericht door eM.Cee.eL.Wee. »

Ik heb 1x een onbehandelde schub gehad. Gevoelsstoornis in mijn onderlijf. Ik heb hier toch wel 4 maanden last van gehad (inclusief opkomen en wegtrekken). Voor mijn tweede schub (dit was een OZO) kreeg ik meteen een stootkuur MethPred. Ik heb toen 5 weken problemen gehad.

Succes
Matthijs1975

Bericht door Matthijs1975 »

Hoi Anouk,

de eerste keer dat ik een chub (9,5 jaar geleden) had zag ik alles dubbel,er werd geen MS geconstateerd en dat ging na een maand weer redelijk. Ben nooit helemaal hersteld daarvan, zie nog steeds dubbel als ik naar rechts kijk.

Bij de tweede chub (5 jaar geleden) wilde mijn rechterbeen niet. Ik ben toen niet naar de dokter geweest en kan sindsdien niet meer lopen zoals vroeger.

op dit moment heb ik sinds vrijdag weer een chub en mijn been wil helemaal niks meer. Ondertussen is de diagnose MS gesteld (3,5 jaar geleden) en niks doen is geen optie voor me omdat ik van beide keren niks doen blijvende schade heb overgehouden.

Ik ben dus vanaf vandaag begonnen met een pred kuur 3 X 1000 MG, ik zou als ik jou was niet de de klachten "uitzieken", dat zou ik niet meer doen,dat vind ik te gevaarlijk.

Succes en strekte verder.
jetje54-2 † 04-07-2018

Bericht door jetje54-2 † 04-07-2018 »

Bij de eerste zeer ernstige schub , wist ik niet dat ik ms had .
Heb toen ook geen infuus gehad en gaandeweg is alles weer min of meer in orde gekomen .
Bij de uitval van mijn been wel een kuur gehad .
Met mijn been is het niet goed gekomen en verder ben ik vreselijk ziek geworden van dat spul en ook nog eens vreselijk depressief .
Dus ; de volgende schub ga ik gewoon uitzitten of desnoods uitliggen .

Jetje
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp