Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

hoe lang duurde schub, (zonder pretkuur)?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Zonnetje79

hoe lang duurde schub, (zonder pretkuur)?

Bericht door Zonnetje79 »

Hallo,

Hoe lang duurt een schub bij jullie gemiddeld?

heb je het dan vaker over weken of kan het ook maanden duren..

zit er namelijk middenin al een maand, dacht er bijna vanaf te zijn, maar komt weer terug.

moet ik de hoop op herstel opgeven, :( of is dat te vroeg..

Groetjes Anouk
Maaike1995

Bericht door Maaike1995 »

Toen ik nog niet wist dat ik MS had, had ik ook 2 aanvallen gehad. Maar ik wist niet precies wat het was. Ik had eerst een doof been, en een paar maanden later een dove hand. Met mijn been dacht ik dat het aan mijn rug lag, en met mijn hand dachten ze aan het carpaal tunnelsyndroom.

Ik heb ongeveer 6 weken last gehad van beide. Ik weet het niet precies zeker.
poppeke

Bericht door poppeke »

Hai Anouk

Vervelend voor je en sterkte gewenst
Bij mij duurde het zonder pred wel week of 8 dus maand of 2

En herstel kan nog lang doorgaan is mijn ervaring dus er is hoop!
Alleen als je midden in een schub zit is het behoorlijk rot

Nogmaals sterkte
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Hoi Anouk,

Volgens mij weet je nooit wanneer je schub echt over is, omdat het herstel zo lang kan duren.

Mijn OZO heeft echt maanden geduurd. Dit is nu meer dan een jaar geleden en ik merk nog steeds dat het zeer langzaam verbetert. Ik dacht dat het na een jaar niet verder zou genezen, maar toch merk ik nog vooruitgang. Ik denk dat het nu al voor 90% genezen is. Hopelijk komt de laatste 10% ook nog...

Sterkte!

Liefs,
Vlinder
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Krachtuitval aan mijn arm duurde misschien 2 (of 3?) weken, maar een schub die ik aan mijn gezichtszenuw had duurde zeker 2 maand.
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

ik wacht maar gewoon af... hoop hoop en hoop!!!
M&MS

Bericht door M&MS »

De eerste 3 uitvallen (gevoelsuitvallen) duurden max. 3 weken.

Maar het kan ook enkele maanden duren.
meindert

Bericht door meindert »

[COLOR="Blue"]
volgens mij wijst een Schub op een verse ontsteking in het CZS
vervolgens kan dit leiden tot de vorming van littekenweesel (=sclerose)
[/COLOR]
nine

Bericht door nine »

ja zoals anderen ook zeggen,
het kan soms gewoon heel lang duren hoor.
bij mij heeft het wel eens 2 tot 3 maanden geduurd en begon het daarna weer langzaam bij te trekken.
dus ik zou de hoop op herstel zeker niet opgeven.
veel sterkte
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Mijn 2e ozo duurde al 3 maanden toen ik voor een nieuwe schub aan de pred ging. Daarmee ging de ozo ook eindelijk weg, maar zonder die kuur had het denk ik in totaal zo'n 5 maanden geduurd? Blijf hopen! :D
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp