Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Start Tecfidera.... hebben jullie misschien tips?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Scuba

Bericht door Scuba »

Tja, duur spul inderdaad, maar sowieso goede service van Brocacef. Verpleegkundige belt geregeld en dubbelchecks op leveringen doen ze niet moeilijk over. Ging alles maar zo soepel met zorgverleners :-)

Mijn eerste week met 240mg achter de rug. Belangrijke week dus. Veel verschillende bijwerkingen weer gehad, maar niet heftiger dan daarvoor. De verpleegkundige zei dat de eerste twee weken met de volle dosering heel belangrijk zijn, dus erg opgelucht dat dit lekker gaat.

Still fingers crossed, ik hoop dat het snel z'n werk gaat doen!
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Hoi abby,

Was zomaar even benieuwd hoe het nu met de inname van de tec gaat?

Nog veel last van bijwerkingen?
anita72

tecfidera

Bericht door anita72 »

tecfidera

Hallo

MS diagnose sinds sept 1997. Destijds gestart met Betaferon, daarna Rebif en Avonex. Moeten stoppen ivm bijwerkingen.

Hierna naar volle tevredenheid 9 jaar tysabri. en geen bijwerkingen behalve dat ik JC virus positief getest ben.Tot ik afgelopen april moest stoppen want ik zou stabiel zien volgen neuroloog en MS verpleegkundige. 9 jaar lang waren de Mri's constant en geen nieuwe aankleuringen.

Na 4 maand controle MRI, het was goed mis. Dus niks niet stabiel.
Zeker 10 nieuwe laesies die aankleurden.

Nu het advies om te starten met Tecfidera. (ik geef het 6 weken de kans) Ik zie er als een berg tegenop en zou het liefst weer beginnen met de tysabri.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Mag je geen tysabri meer vanwege het jc virus?

Waar zie je precies tegenop met tecfidera?

Waarom adviseren ze alleen tecfidera en geen copaxone of gilenya?

Heb je het BG12/tecfidera topic ook gelezen?

Ongeveer 50% van de mensen krijgt heftige bijwerkingen. Ik hoorde bij de andere 50% met weinig bijwerkingen en ik ben heel blij met tecfidera. Zo goed als nu heb ik me in jaren niet gevoeld!
mischa

Bericht door mischa »

[QUOTE=anita72;1091215]Nu het advies om te starten met Tecfidera. (ik geef het 6 weken de kans) [/QUOTE]

Het fijne van de tecfidera vind ik dat er geen prikken aan te pas komen, op het controle bloedprikken na.

Zes weken is wel erg kort om het een kans te geven. Mogelijk ben je dan nog niet eens op je volledige dosis.
Misschien toch nog een keer met de neuroloog overleggen?
Scuba

Bericht door Scuba »

Waarom zie je er tegenop? Ik gebruik zelf Tecfidera en ik vind de bijwerkingen erg meevallen. Als er iets is wat je wil weten, vraag t gerust!

Zet m op!🖖🏼
belladonna

Bericht door belladonna »

Regelmatig je gezicht en hals in smeren met massage olie, dan heb je geen last van flushing
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Belladonna, ik ga ook beginnen het met tec. En wilde maar alvast olie kopen. Welke gebruik je?
belladonna

Bericht door belladonna »

Ik gebruik de ongeparfumeerde van nivea.
1 druppel op je hand is voldoende voor je nek en gezicht.
Zo nodig ook je hals en armen insmeren.

Dit trekt heel snel in en werkt ook perfect als je verbrand bent door de zon..
Succes.
Ik hoop dat het bij jou net zo een succes is als bij mij.
In 3 jaar tijd 12 plekjes minder en vele andere kleiner geworden.
Echt waar....😀
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

En hoe heet dat dan? Massage olie? Of iets anders
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp