Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Start Tecfidera.... hebben jullie misschien tips?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Klick

Bericht door Klick »

kan me je situatie voorstellen.. opluchtend gevoel en waarom heb ik dat niet eerder gedaan?

goed van je! besluiten ergens mee te stoppen kan een beste stap zijn

exact dat heb ik met de rebif gehad.. ook veel te lang niet aangedurfd te stoppen, te switchen.. maar nu het een feit is ben ik alleen maar blij dat de knoop gehakt is.
Annemarie D

Toeter

Bericht door Annemarie D »

Toeter

Dit is niet te verwijten naar mijn arts of de ms verpleegkundige.
Elk bezoek hebben ze ernaar gevraagd en elke keer heb ik het antwoord gegeven dat ik het wel volhoud.

Alleen is nu de knop om omdat mijn therapietrouw eronder ging lijden sinds een paar weken, met die hitte kon ik ook niet nog eens een flushing van teen tot kruin erbij hebben.
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Wat vervelend voor je dat je moet overstappen
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Wat vervelend voor je dat moet overstappen
Iris J.

Vreselijke jeuk in de gehoorgang allebei de oren.

Bericht door Iris J. »

Vreselijke jeuk in de gehoorgang allebei de oren.

Ben nu bijna 2 weken terug begonnen met Tecfidera.
Zit de eerste 2 weken nog maar op 1x daags 120 Mg.
Ga as maandag beginnen met 2x daags 120 Mg voor 2 weken.
Maar nu heb ik vanaf dinsdag zo'n vreselijke jeuk in mijn oren. Aan alle twee de kanten.

Zou dit met het gebruik van Tecfidera te maken kunnen hebben?
Heeft iemand van jullie hier ook last van?
Klick

Bericht door Klick »

ik heb zelf geen last van jeuk..

wel staat in de bijsluiter (app FK op android en iphone, officieel via het ministerie) dat jeuk een veel voorkomende bijwerking is.

bel anders voor de zekerheid even de vpl van Brocasef...
daar zijn ze voor ;)
Iris J.

Bericht door Iris J. »

Ik dacht zelf misschien dat t komt omdat je huid droger wordt bij t gebruik van Tecfidera en dus misschien ook in de gehoorgang.
Verder heb ik geen klachten van jeuk.
Die verpleegkundige van brocasef heeft nog niks van zich laten horen. Zal toch zelf maar weer eens aan de bel trekken.

Trouwens wel netjes en op de afgesproken tijd de medicatie bezorgd. 😃
Klick

Bericht door Klick »

dan zou ik zeker ff bellen..
en je mspleeg bellen. Al komt het misschien heel ergens anders door.. of niet.. dat je het je afvraagt is reden genoeg om ze beiden te bellen. Daar zijn ze voor ;)
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik heb wel flushing in mn gehoorgang. Heel raar gevoel! Maar dat was dan maar even.

Even bellen en anders maandag naar de huisarts! Misschien heeft het er wel niks mee te maken
Iris J.

Bericht door Iris J. »

Ben vandaag naar de huisarts geweest, aan de linkerkant zat een oorsmeerpropje en dat hebben ze vanmiddag uitgespoten.
Aan de rechterkant had de dokter t idee dat er wat vocht achter t trommelvlies zat.

Ook was de gehoorgang aan beide kanten wat rood.
Heb zure oordruppels gekregen met cortisonen en maar even afwachten of het gaat helpen..

Bijwerkingen van Tecfidera jeuk en drogere huid. Dus het zou wel daardoor kunnen komen.

Heb brocasef gebeld maar de verpleegkundige van mijn rayon heeft nog vakantie. Kon wel iemand anders bellen maar ik dacht wacht t ff af hoe t gaat met de druppels.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp