Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Invloed van het weer?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
mickey16

Bericht door mickey16 »

warm weer en droge lucht dan ben ik op mijn best. In de zomer voel ik onweer aankomen omdat dit vaak vooraf gegaan wordt door vochtige lucht. Hoe warmer, hoe beter als de lucht maar droog is. Ik ben dan ook blij dat de lente/ zomer weer in aantocht zijn!
belladonna

Bericht door belladonna »

Meestal ga je verhuizen naar een plaats wat je aanspreekt, toch ?
Of omdat je familie daar woont, of vanwege je werk.

Stel dat je naar Zeeland gaat verhuizen, koop je toch een huis die niet aan de rand staat , maar meer beschut door andere huizen.
Je kan je tuin ook zo inrichten dat je minder last hebt van de wind.

Zie je geen beren op de weg ! Relax ...
Ellen Hamming

Bericht door Ellen Hamming »

Ik merk het ook bij weersomslag!! Maar ga dan juist actief iets doen,zodat m'n bloed gaat stromen.Veel drinken wil ook helpen. Ik lees het boek "Laat je hersenen niet zitten". van Eric Scherder. Dit wordt letterlijk en natuurlijk bedoeld.Staat ook iets over MS in. Deze man zie je vaak in "De wereld draait door ".
Bixi

Bericht door Bixi »

Bedankt voor jullie reacties en ervaringen!

Ik moet verhuizen naar een Fokus woning en gisteren was ik in A'dam om eentje te bekijken. In A'dam was wind vreselijk koud maar ht was droog en zonnig en behalve kou had ik geen problemen.

Toen ik terug naar Eindhoven kwam regende het hier en krijg in steeds meer pijn en spasticiteit....

Waarom overweeg ik om te verhuizen van Eindh. naar A'dam is een lange verhaal...

Maar behalve alle rationele redenen voor de verhuizing was de verschil met de pijn en stijfheid zo groot en had zo 'n grote invloed op mijn gevoel dat ik helemaal in de waar raakte wat heeft nu prioriteit -het gevoel of rationele redenen..

En of het effect/gevoel bij de winderige weer is mij ook onduidelijk...

Waait het altijd zo hard als gisteren in A'dam?
Dango

Bericht door Dango »

Bij kou meer stijfheid en moe in de spieren en "het lijf".

Geef mij maar zon en een graad of 23 :D
Giechel

Bericht door Giechel »

daar sluit ik me helemaal bij aan. kou vervijfvoudigd mijn pijnklachten.
warmer dan 23 graden slaat me lam.
Tab

Bericht door Tab »

Hoi Bixi,

Ik woon in Amsterdam en als er bijvoorbeeld een stevige wind staat aan de kust van bijvoorbeeld 7 bft dan is het hier in de stad 5 a 6 bft. Maar dat is ook weer afhankelijk van waar je bent in de stad.

Door gebouwen kan je natuurlijk een luw gedeelte krijgen en weer op een open punt kan je een harde windvlaag krijgen omdat de wind zeg maar door een windtunnel (de straten) geleid wordt.

Tab
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Zelf merk ik dat warmte mij ontzettend moe maakt. De zomers vd afgelopen jaren zijn verschrikkelijk voor mij. Sauna's ....nog zoiets waar ik niet vrijwillig naartoe zou gaan!;)
Koud weer lijkt mijn energie meer ten goede te komen, het lijkt mijn uithoudingsniveau te verhogen.

Echter is dat niet zo op de regenachtige dagen, dan ervaar ik wel pijntjes hier en daar.
Omgekeerd merk ik dat zon(licht) me goed doet en ook mijn energie verhoogt (zolang het niets op het heetst vd dag in de volle zon is.) Opmerkelijke is dat ik jaren geleden (voor mijn officiële diagnose) op vakantie ben geweest in o.a. Las Vegas en L.A. waar het behoorlijk zonnig en warm is, maar daar had ik niet zoveel last vd warmte mbt vermoeidheid en eventuele andere klachten.

De conclusie die ik hieruit voor mezelf trek is dat de 'luchtvochtigheid' een doorslaggevende factor is in combinatie met temperatuur m.b.t. mijn klachten. (Las Vegas is bijv. een hele droge warmte t.o.v. NL)
Bixi

Bericht door Bixi »

Ik ben met je helemaal eens, luchtvochtigheid maakt groot verschil voor mij, ook de luchtdruk...

Waait het vaak zo hard in A'dam?

Ik zou in de Fokus project in de Olympisch quartier gaan wonen, ze zeggen dat er veel mensen met MS al daar wonen - is er iemand uit dat buurt die mee leest?
Bixi

Bericht door Bixi »

Luchtdruk heeft te maken met de bloeddruk en daardoor misschien met de flexibiliteit van de bloedvaten, dat kan ik bedenken...

Maar luchtvochtigheid, wat voor effect heeft het op de lichaam?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp