Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

vocht vast houden

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ben het met Knillis eens, trouwens ook nieren, kan ook ontstaan door medicijn gebruik.
Wilde hartfalen eigenlijk niet noemen, (schrikken) daarom jezelf echt door laten sturen.
En idd laat je niet afschepen door je huisarts
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Hallo allemaal!

Ook ik heb sinds een half jaar last van oedeem in voeten, enkels en onderbenen.

Mijn huisarts zei, dat het de leeftijd is. Nou, écht niet!!! Daar ben ik nog veel te jong voor.

Op eigen verzoek heb ik zeer uitgebreid mijn bloedwaardes laten testen. Toen ik oedeem kreeg, werd ik ook geconfronteerd met ernstige diarree.

Oedeem kan inderdaad vele oorzaken hebben. Onder andere kan een tekort aan eiwitten een rol spelen, maar dit kun je laten controleren middels bloed prikken.
Een lekke hartklep kun je laten controleren middels een ECG.

Helaas is er tot op heden nog geen oorzaak gevonden. Intussen worden mijn benen al drie weken gezwachteld en zijn er vorige week steunkousen aangemeten.

Overigens . . . ik zit niet in een rolstoel en ik beweeg voldoende. Heeft iemand nog een suggestie waar de oedeem vandaan komt? Vooralsnog zijn we alleen bezig met symptoombestrijding.

Wens jullie veel sterkte toe!

Hartelijke groet,

Saskia
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Zie nl.wikipedia.org/wiki/oedeem voor meer info
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp