Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

hallo, ik ben nieuw

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
meindert

Bericht door meindert »

[COLOR="Blue"]
ik ben wereldkampioen ivMP series
en kan daarom nog lopen, zien, spreken
meindert
[/COLOR]
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Een kuur kan zorgen voor een sneller herstel, niet voor een beter herstel. Een kuur verandert het ziektebeloop niet.

[QUOTE]
Deze middelen kunnen de ernst en de duur van een Schub verminderen maar zij hebben geen invloed op het ziektebeloop zelf.

bron: [url]http://www.msweb.nl/index.php?content=c ... 21&symbol=[/url]
[/QUOTE]
Blom

Bericht door Blom »

In jou geval had ik wel voor de kuur gekozen, snel de onsteking de kop in drukken en het zou maar zo kunnen zijn dat je heel snel verbetering merkt. Als je het niet probeert weet je het ook niet.

Maar meningen zijn daar heel erg verdeelt over, over dat snel de kop in drukken.
Mijn oogarts adviseerde mij bij mijn OZO een predkuur en de neuroloog liet de keuze bij mij en vertelde dat het niks uitmaakte, ook niet wat restschade betrof.

Zonder kuur is die schub/OZO in ongeveer 6 weken weer over gegaan, blijkt allemaal bij iedereen weer anders te verlopen.


Mijn neuroloog zegt als de klachten in die mate zijn dat het je veel beperkingen geeft, je beter voor een kuur kun gaan.

Zelf heb ik meerdere kuren gehad en zou zo weer een predkuur nemen, maar dan alleen als ik vind dat het me veel beperkingen geeft.

Ik had bij mijn eerste kuur geen keuze, werd direkt aan het infuus gehangen.

Het is dat een predkuur veel bijwerkingen kan geven en op alles in je lichaam werkt, dat ik liever geen predkuren meer wil.
hmvh

Bericht door hmvh »

Dank voor al jullie reacties, heb daar heel wat aan!!!!
Matthijs1975

Bericht door Matthijs1975 »

Hoi, ben vanmorgen aan mijn derde keer infuus begonnen omdat mijn rechterbeen sinds vrijdag niet meer wil. Ik heb daar helemaal geen problemen mee.

5 Jaar geleden had ik zo´n zelfde chub en had ik nog niet de diagnose MS. Ik heb toe dus geen infuus gehad en ik kan sinds die tijd niet meer lopen zoals vroeger.

Als ik nu voel dat er iets niet in de haak is dan trek ik meteen aan de bel en vraag ik om een infuus. Het lichaam herstelt daar wel weer van.
Voor de korte termijn misschien niet te fijn maar ik denk dat je voor de langere termijn meer beschadegingen overhoudt als je geen infuus neemt dan de gevolgen van dat infuus.

Maar goed, ben geen arts natuurlijk.:nee:
Snowym

Bericht door Snowym »

Succes Matthijs!! En hopelik snel resultaat van de kuur.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp