Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

mri met contrast

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Liselotje

mri met contrast

Bericht door Liselotje »

Hai allemaal,

Als julie een mri krijgen is dat dan met contrastvloeistof?

Ik had vanmorgen er weer 1, en op het eind werd er nog even een exta zetje met contrast gedaan. Is dat normaal? Want waarom niet gelijk contrast?
Helly

Bericht door Helly »

Ja dat is normaal! Met contrast vloeistof kunnen ze het net allemaal even beter zien.
shanay03 † 11-09-2013

Bericht door shanay03 † 11-09-2013 »

bij mij doen ze altijd eerst zonder en dan halverwege met contrast .

ben je nu gerustgesteld ? eerste keer schrok ik enorm .

lig je daar word je in ene er uit gehaald voor contrast . tweede keer heb ik van te voren gevraagd en was ik voorbereid
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Bij een MRI kunnen ze zien waar de leasies (littekens) in je hersenen zitten.

Door vervolgens dezelfde MRI opnieuw te maken met contrast vloeistof, kunnen ze zien welke leasies actief zijn (waar dus op dit moment een ontsteking zit), doordat ze feller aankleuren op de uiteindelijke foto's.

Ik begrijp hier op het forum dat het niet altijd wordt gedaan, maar het is dus niet ongewoon.

En ik schrok ook enorm toen ze het deden, ik vind een MRI al zo'n rotonderzoek. Ik lag met tranen op mijn wangen toen ze me er opnieuw inschoven... :ogen:
M&MS

Bericht door M&MS »

Ik heb al heel wat MRI's gehad en ik geloof maar 2x met contrast.

Zonder contrast zie je alle schade, met contrast, zoals DutchCheryl meldt eigenlijk alleen de actieve laessies.

Je zal altijd zonder contrast beginnen en daarna vergelijken ze het met een nieuwe MRI met Contrast.

Het is niet zozeer gebruikelijk, maar wel de normale procedure als de neuro echt goed wil zien welke schade actief is.
sookie

Bericht door sookie »

M& m's heeft helemaal gelijk


Ik had mijn laatste MRI 2 maand geelden en had het geluk dat ik onmiddellijk na mijn MRI met de arts kon praten die de MRI had genomen.

Ik stelde hem de vraag waarom eerst zonder en dan met contrast en M&M en Dutch Chelry hebben het helemaal juist.
Lut
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp