Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ook nog diabetes?? nee toch...

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Zonnetje79

Ook nog diabetes?? nee toch...

Bericht door Zonnetje79 »

Net terug van de HA.

Heb een aantal weken geleden in het ziekenhuis gelegen en toen hebben ze, in routine mijn bloedsuiker spiegel geprikt. 4 x op een dag! en de waardes bleken te hoog.

Hup internist erbij en nog eens bloedprikken over de afgelopen 3 maanden. Hij zat toen gemiddeld op 6,7. Toen zij hij, als je uit het ziekenhuis komt, maar onder controle bij de huisarts. Het valt nog mee, maar je hebt er wel aanleg voor.


Ik vorige week voor het bloedprikken, lukte niet goed( de prikdame was zenuwachtig). Wel geteld 2 druppels bloed.. ze zou het wel opsturen.

dus ik vandaag naar de HA. je snapt, te weinig bloed, maarrr en was wel 1 glucose waarde. Nu zeggen de cijfers me nog niets maar het mocht max 42 zijn en ik was nuchter 48.

Maar zegt ze het beeld is nog niet reeel.. dus opnieuw bloed prikken.

Dinsdag weer terug. Maar hallooo,,, heb ik nu al niet genoeg? toch ook niet diabeet?

Voor type 1 was ik te oud eigenlijk en voor type 2 eigenlijk met mijn 32 te jong..

pfff.. zijn er meer mensen met deze ervaring..
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

[quote] Nu zeggen de cijfers me nog niets maar het mocht max 42 zijn en ik was nuchter 48.
[/quote]

Je geeft in nieuwe waardes (gemiddelde over de laatste 3 maanden0 aan, dat lijkt prima. De streefwaarde van de nieuwe meting ligt tussen de 48 en 58
[URL="http://www.nieuwediabeteswaarde.nl./"]nieuwediabeteswaarde[/URL]

Mensen van 50 kunnen type 1 krijgen en kinderen van 6 type 2.
Mede daarom spreekt men niet meer van jeugd- of ouderdomssuiker.
Sara

Bericht door Sara »

Hoi Anouk

wat Candy al aangeeft: de waarde die bij jou gemeten is het gemiddelde over de laatste 3 maanden, ook wel HbA1c genoemd (dat googlet makkelijker :)).

De waarde 42 vind ik inderdaad als de 'hoogste' waarde voor mensen zonder diabetes. [url=http://www.saltro.nl/zorgverleners/onze ... hba1c.aspx](hier bijvoorbeeld)[/url]

Dat je nuchter was, heeft hier geen invloed op.

Bij mij is m'n glucose al heel lang vaak net aan de hoge kant. Die wordt wel door eten beinvloed. Zo nu en dan laat ik ff meten, en er zijn geen spectaculaire veranderingen, dus ik laat 't maar zo. Ik ga er maar vanuit dat nou eenmaal niet 100% van de niet-zieke mensen binnen de 'normale' waarden valt. HbA1c is bij mij nooit gemeten.

Ik hoop dat er bij jou ook zoiets aan de hand is. Goed in de gaten houden kan natuurlijk nooit kwaad! Je zou ook es aan je huisarts kunnen vragen of er speciale voedingsadviezen zijn ivm enigszins verhoogde bloedsuikerwaarden.
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

@ sara, geen liselote maar Anouk, hahahahaha
ik wacht het gewoon eventjes rustig af! ik ben zowiezo bezig met mijn voeding en hoop dat dit iets uit gaat maken.

en verder ga ik maar nog een keer prikken en dinsdag afwachten
Mien

Ja, ik ook

Bericht door Mien »

Ja, ik ook

Een waarde is GEEN waarde, je zou het best nog een keer een dagcurve kunnen prikken (laten prikken) en vooral een lange termijnwaarde (HbA1C of glycohb)

Ik ben te zwaar, en dankzij mn kwalen weinig in beweging..daarnaast zwangerschapsdiabetes gehad en dan is de kans erg groot.. (las net nog een artikel dat vrouwen met een grotere cup maat ook een verhoogde kans op diabetes hebben..)

Hier DM type II

(vond de diabetes bijna nog erger dan de MS..erg he?)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp