Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Uitslag door medicijngebruik

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
M&MS

Uitslag door medicijngebruik

Bericht door M&MS »

Ik heb allemaal rode bultjes op mijn handen en armen.

Volgens de huisarts is dat een reactie op medicijnen.
Ik had geen nieuwe medicijnen en ten tijd van het ontstaan van de bultjes gebruikte ik Baclofen en Tysabri.

[IMG]http://i39.tinypic.com/5b33g0.jpg[/IMG]

Ik heb er een zalfje voor gekregen, gebaseerd op corticosteroïden.

Wie kent dit?
Blom

Bericht door Blom »

[URL="http://www.juniperus.net/probleem/wratwater.htm"]waterwratjes[/URL]

[IMG]http://www.juniperus.net/beeldkwalen/wratwater.jpg[/IMG]

Ik moest denken aan mijn zwemmerseczeem. Soms heb ik daar ook blaasjes bij maar dan kleiner en alleen bij mijn tenen.
Toen ik een plaatje wilde zoeken hoe het er dan uitziet kwam ik bovenstaande tegen, daar lijkt het nog meer op.
Dan zou het oschuldig zijn. Een huidarts zal het beste over zoiets kunnen oordelen.
Brandje

Bericht door Brandje »

Pff Cora, vervelend, ik hoop met je mee dat het onschuldige waterwratjes zijn!

Groetjes Anja.
Blom

Bericht door Blom »

Toch lijkt het me sterk dat het gewone waterwratjes zijn, maar misschien wel een variant of zo.

Ik denk wel dat het iets onschuldigs is, maar ja wie ben ik. Het lijken ook wel brandblaren...
M&MS

Bericht door M&MS »

De HA had het over poppeltjes,pappeltjes, peppeltjes of welke variant ook met p klinker ppeltjes.

:haha: hij heeft een doktershandschrift en ik het geheugen van een MS'er.

Volgens hem lag het echt aan medicijngebruik. Qua uiterlijk lijkt het op waterwratjes, maar ik geloof niet dat ze ooit doorzichtig zijn geweest.

En als hij gelijk heeft, wat de oorzaak betreft zit ik toch met een probleem: Aan welk geneesmiddel ligt het?

Of ligt het toch aan de kat? (dat zou vervelend voor mij zijn, want die kat gaat niet weg)

Ik heb een geschiedenis van allergieën en ik was al gewaarschuwd voor katten. Maar het zijn zulke leuke beesten.:ogen:

Ik kijk naar andere mogelijkheden, omdat hij mij ook al eens een Tia heeft aangepraat en dat had ik ook niet.

Dus als het niemand bekend voor komt en ook de MS pleeg, die ik heb gemaild, kan samen met de neuro geen verband leggen, dan zoek ik het toch bij de kat.:( Of bij waterwratjes:)
Blom

Bericht door Blom »

Zou natuurlijk heel goed kunnen, allergie door jullie kat, dan maar creme smeren, hoeft maar heel dun op de plekjes. Dan maar hopen dat de allergie zo snel weer verdwijnt als die gekomen is, zou best kunnen.
Voor de huisarts ook de grootste kans trouwens dat dat het is, een allergie ;) .
Sara

Bericht door Sara »

M&MS,

ik heb gegoogled op 'papels huid', en dan bij de afbeeldingen gekeken.

Durf de link hier niet neer te zetten :ziek:, maar die waterwratjes op de foto die Blom geplaatst heeft, lijken er volgens mij meer op...
Snowym

Bericht door Snowym »

M&MS,

Het zijn inderdaad papelletjes, de a dus. En het lijken mij geen waterwratjes omdat ze rood zijn. Het zijn duidelijk blaasjes en ik denk dat je gewoon even moet kijken wat de creme doet, waarschijnlijk helpt die wel.
En... het kan gewoon eenmalig zijn en weer overgaan, Ik zou me er voorlopig nog niet druk over maken tenzij het zich gaat uitbreiden.

Ziet er wel uit als een reactie op "iets".
Sterkte en succes met smeren, dun doen hè. Is rotspul ook corticosteroïden!
Lekkere plaatjes he Sara!;)
Mien

Hmm

Bericht door Mien »

Hmm

als je zoekt op urticaria (allergische huiduitslag/netelroos, galbulten) dan zie je een heel ander soort uitslag dan op jouw hand..

die waterwratjes lijken er veel meer op..en dat zou een virus zijn..

ik zou sowieso overleggen, ook ivm je tysabri gebruik (dan ben je bevattelijker voor virussen toch??)
Mien

PS

Bericht door Mien »

PS

ik zie ook dat sarcoidose papels (huidreactie) als symptoom kan hebben...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp