Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Stootkuur en menstruatie

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Liselotje

Stootkuur en menstruatie

Bericht door Liselotje »

Voor alle dames hier ;)

Hebben jullie na een pred kuur ook wel eens menstruatie stoornis ofzo gehad?

Ik heb een predkuur gehad, en moest eigenlijk een week geleden mijn menstruatie krijgen, maar alles wijst erop dat die komt (buik/rugpijn, opgezwolle borsten etc) maar het komt maar niet :(

Nu vraag ik me af, kan de predkuur hier invloed op hebben gezien het hormonen zijn???

Anders zal ik toch een zwangerschapstestje moeten gaan doen..:o

Maar maak me best druk, want moet op revalidatie skireis volgende week, maar wat als ik zwanger ben????
Billy

Bericht door Billy »

Ik gebruikte de pil, en zo ver ik me kan herinneren is daar niets vreemds mee gebeurd.

Maar ook als anderen dat wel hebben gehad, mss toch slim om een zwangerschap evt. uit te sluiten misschien :weetniet:?

Succes!
Snowym

Bericht door Snowym »

ik heb geen antwoord op je vraag Liselotje, alleen op de laatste.
Wat als je zwanger bent? Nou, lekker skiën.

Tenzij je niet zwanger wilt zijn.
Blom

Bericht door Blom »

Of je zwanger bent weet ik natuurlijk niet, maar ik weet wel met zerkerheid te zeggen dat pred invloed kan hebben op je menstruatie.
Ik heb het ook wel eens gemerkt. Niet dat het helemaal in de war was, weet niet meer precies maar wel dat het minder heftig of later of zoiets was.
Blom

Bericht door Blom »

Oh ja als je zwanger zou zijn, dan kun je gewoon gaan skieën.
Maaike1995

Bericht door Maaike1995 »

Ik was na de prednison iets van anderhalve week te laat ongesteld ..
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Bij mij was de cyclus ook even verstoord na mijn eerste predkuur. Ik was twee weken te laat...
j@nnetje

Bericht door j@nnetje »

Bij mij was m'n menstruatie ook van slag na de kuur:(
heb 2x een kuur gehad en 2x was het raak de ene keer een week te vroeg de andere keer een week te laat.
jetje54-2 † 04-07-2018

Bericht door jetje54-2 † 04-07-2018 »

Ha , ik was al mooi een jaar niet ongesteld geweest . Dus ik dacht het wel gehad te hebben .
Maar na die kuur , hoppala , weer ongesteld .
1 keer en daarna nooit meer .
Het kan dus door de kuur .

groet
Jetje
nine

Bericht door nine »

ja herkenbaar!
direct na de kuur onregelmatig en heeft lang(maanden) geduurd voordat het weer normaal was.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp