Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hoe gaan jullie om met warmte/ de zon?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=Ecila;1044615]Ik denk dat ik niet zonder schade door de komende hitte kom.
[/QUOTE]

Een schrale troost: Je houdt geen blijvende schade over aan de warmte. De klachten zijn tijdelijk.
[quote]
Het is echter ook belangrijk te weten dat de verslechtering door hitte meestal maar tijdelijk is. Het verergert de ziekteactiviteit niet (demyelinisatie of schade aan de zenuwen zelf). De symptomen verdwijnen meestal weer, zodra de bron van de verhoogde temperatuur is weggenomen.[/quote]

Bron: [url]http://www.msweb.nl/overzicht-klachten/ ... atuur/2157[/url]

Maar last hebben van de warmte is zwaar *&%#$. En je hebt er zo weinig invloed op! Wie weet kan een airco het leed beperken.
Ecila

Bericht door Ecila »

Ja, zo ervaar ik dat ook hoor geen blijvende schade maar voor mij houdt het in dat transfers te gevaarlijk worden, ik te weinig beweeg, niet goed voor mezelf kan zorgen etc. en dat moet ik betalen. En dan ga ik weer inleveren. Ik herinner me zomers dat ik de hele dag binnen zat, dagen achtereen, in mijn ondergoed, bleef zitten waar ik zat dan konden er geen ongelukken gebeuren. Als een airco verlichting biedt, schaf ik het aan maar ik heb nog geen sjoege van die dingen.
belladonna

Bericht door belladonna »

Ecilia koop via Internet een grote koelmat voor honden.
Dat scheelt heel veel warmte in je bed.

Een ventilator met een fles bevroren water ervoor geeft hetzelfde gevoel als een airco.

Cooling products heeft leuke sjaaltjes met verkoelende korrels.
En anders een cold pack in je nek leggen, daar zitten dicht aan de oppervlakte aders waardoor je snel afkoelt , snel resultaat.
Ecila

Bericht door Ecila »

Goede tips Belladonna, dank. Ben nu toch ook aan het speuren naar een mobiele airco. Vraag me alleen af of daar een slang aanzit naar buiten. Iemand een idee, kan het niet vinden.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

De meeste 'echte' airco's bestaan altijd uit 2 componenten: 1 binnen en 1 buiten verbonden met een slang.

Van internet: Er zijn systemen die zonder buitenunit werken. Nadelen hiervan is de beperkte capaciteit, en de rumoerige werking. De compressor, die het meeste geluid produceert, zit bij split-units namelijk in de buitenunit. Bij systemen zonder buitenunit zit deze in de binnenunit, waardoor deze veel minder stil functioneren.

Je hebt ook ventilatoren die je vult met water en die daarmee de lucht koelen. Scheelt veel in zowel aanschaf als energierekening.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Helly;1044594]ik merk juist dat het met warmer weer ook stukken beter met mij gaat. Ik ben energieker en fitter. Met kouder weer komen juist bij mij de klachten.

m.a.w. ik geniet van dit weer zolang het kan :D[/QUOTE]

dan zijn we met 2
koude, regen, wind, donkere dagen en al mijn spieren/zenuwen trekken samen en ik ga in een winterdepressie

gewoon elke dag een Spaanse siësta, af en toe een koude douche en hoe warmer hoe beter :)
belladonna

Bericht door belladonna »

Ecilia die van mij heeft inderdaad een slang naar buiten.
Een grote handdoek ervoor hangen zodat de warmte niet opnieuw naar binnen kan.

Succes.
Klick

Bericht door Klick »

Wat een goede tips:cool::cool:
Vooral de hondenkoeldeken ga ik zeker naar kijken!

Ik heb een 2x gebruikte mobiele airco op zolder staan (zonde van het geld!..koelt goed hoor maar door de herrie kun je vervolgens niet slapen)

Zat ook Aan een koelvest te denken of een nek Koeler
Wat zijn goeie? Hebben jullie merken/linkjes?
Ik wil Niet vast zitten Aan een stopcontact
En Niet teveel betalen (of worden ze vergoed?)
benka

Bericht door benka »

mijn goede koelvest heb ik via MSF
nat maken en in de koelkast paar uur
PrinsJohn

Lichte verhoging, mijn MS verergert met de minuut !

Bericht door PrinsJohn »

Lichte verhoging, mijn MS verergert met de minuut !

Ik ben net terug uit Kreta, temperatuur ca. 23 gr. Is goed te doen !
Alleen als ik te lang (10 minuten) vol in de zon lig kan ik nauwelijks meer bewegen. Moet ik niet doen dus !
Maar nu, na terugkomst, ben ik verkouden met lichte verhoging.
Gevolg , ik kom helemaal niet meer vooruit. Zelfs in bed liggen is moeilijk. Als ik eenmaal gestrekt lig kan ik mijn benen niet meer buigen en is zelfs opstaan is moeilijk.
Dit zal dus ook wel met warmte intolerantie te maken hebben !
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp