Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hoe gaan jullie om met warmte/ de zon?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
belladonna

Bericht door belladonna »

Prins John leg een cold pack in je nek.

Na ongeveer 20 minuten zou je verschil moeten merken in je functioneren
Anders zou ik in jouw plaats toch echt even contact op nemen met de MS verpleegkundige.
Ik heb het zelf 2 maal mee gemaakt direct na mijn vakantie in een schub te belanden.

O ja laat ook je urine even nakijken op een blaasontsteking.

Sterkte.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Of ik tegen warmte kan, hangt heel erg af van de luchtvochtigheid.

Hier in Nederland is die vaak al vrij snel zeer hoog en kun je mij feitelijk opdweilen bij 25+.

Wij gaan ieder jaar naar Italie en daar lukt het me nog om redelijk te functioneren tot 35 graden. Wel vermijd ik tijdens de heetste uren de zon en blijf lekker in de schaduw.

Sauna gaat ook goed m.u.v. de hete sauna's en het bubbelbad.
Ook regulier baden lukt niet meer. Dan word ik heel naar, misselijk en draaierig. Dat doe ik dus niet meer.

Voor de hete dagen in NL gebruik ik een mobiele airco. Ding maakt veel herrie, maar is wel functioneel.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

[QUOTE=belladonna;1044897]Prins John leg een cold pack in je nek.

Na ongeveer 20 minuten zou je verschil moeten merken in je functioneren
Anders zou ik in jouw plaats toch echt even contact op nemen met de MS verpleegkundige.
Ik heb het zelf 2 maal mee gemaakt direct na mijn vakantie in een schub te belanden.

O ja laat ook je urine even nakijken op een blaasontsteking.

Sterkte.[/QUOTE]

Goede tip! En leg als je op je rug ligt evt een opgerolde handdoek of een niet te dik kussen onder je knieën, zodat ze niet gelijk (over)strekken en in een soort van strekspasme/strekstand blijven hangen.

Met een kussen of opgerolde handdoek kun je strekspasmen soms voorkomen.
Mayflower

Bericht door Mayflower »

Afgelopen week heb ik me knap beroerd gevoeld, ik vermoed (en hoop ;)) door de warmte.
Misselijk, zenuwachtig gevoel, meer pijn, slap, moe, belabberd. Vandaag duidelijk beter!
Het misselijke gevoel, samen met het gevoel alsof alles door me heen raast en alsof ik opgefokt ben met hoge hartslag (wat niet zo is) herken ik van eerder, maar weet niet of het nu toevallig een opvlamming was door de warmte of gewoon een opvlamming van oude klachten (door drukte, teveel hooi op mijn vork en vooral onbekende redenen).
Ik heb me nooit echt top gevoeld bij grote hitte, ik heb een lichte huid, ben gewoon niet gefabriceerd voor de warmte haha, maar dit was wel een heftige reactie. Bij sporten merk ik dat ik door de warmte tijdelijk waziger zie, maar dat trekt altijd snel bij, de afgelopen dagen waren er ook als ik urenlang op mijn werk in koele omgeving was geen verbetermomenten...
Ik denk dat ik maar tijdelijk verkas als het een warme zomer wordt :eek:
MiSsty

Bericht door MiSsty »

Ook ik kan niet goed tegen de hitte. Eigenlijk altijd al niet ook als kind. Heb de diagnose pas op mijn veertigste gekregen. Toen werd nog gezegd dat je dat op die leeftijd niet meer kon krijgen. Wel dus.

Denk wel dat het er een beetje aan ligt hoe de warmte is. Gisteren bijvoorbeeld toen het hier ook een graad of 25 was, had ik buiten nergens last van. Maar toen waaide het wel hard.

In landen als Frankrijk, Italie en Spanje kan ik er over het algemeen ook beter tegen. Dus inderdaad de luchtvochtigheid zal ook wel mee spelen.
Dango

Bericht door Dango »

ik vind warmte tot een graad of 25 HEERLIJK , ik ga me dan juist goed voelen met meer energie.

De temperatuur zoals vandaag vreet bij mij juist energie.
chyta

Bericht door chyta »

[COLOR="Purple"]Welke Zon en warmte ;););)


[/COLOR][URL=http://s1214.photobucket.com/user/mieke ... 2.gif.html][IMG]http://i1214.photobucket.com/albums/cc4 ... E1BB42.gif[/IMG][/URL]
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

[QUOTE=chyta;1045341][COLOR="Purple"]Welke Zon en warmte ;););)


[/COLOR][/QUOTE]

:haha::haha::haha::haha::haha:
april

cobber

Bericht door april »

cobber

Ook ik kan slecht tegen de warmte. Gelukkig is ons gehele huis airco gekoeld. Ik besef dat ik een bofferd ben. Op vakantie en buiten op het terras maak ik gebruik van een cobber. Dat is een sjaaltje dat je een half uurtje in het water moet leggen en je dan 2 a 3 dagen koelte afgeeft. Ideaal. Mijn man gebruikt ook een cobber bij het mountainbiken. Dit is de link: [url]http://www.coolcoolestcobber.nl/[/url]
Heb er 4 in verschillende kleurtjes :goed:
Patricia H

Bericht door Patricia H »

Wat gek he? Ik vind warmte heerlijk, hoe warmer hoe beter..


Als je er niet tegen kunt, denk ik idd dat je beter binnen kunt blijven, of in schaduw en niet te veel doen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp