Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hoe gaan jullie om met warmte/ de zon?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
MiSsty

Bericht door MiSsty »

Douchen is fijn maar dan moet het niet hoger dan op 30 graden staan en niet langer als een minuut of 10. Heb het niet uitgetest maar voor mij hoeft de douche niet te warm te zijn. Douche wel eens met ijskoud water. Kom je er lekker fris uit.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

ik douche graag heel warm. (vooral in de winter, nu ook lager). Geen idee of mijn thermostaatknop nog goed werkt, maar die gaat al richting 38/40 graden ofzo?

@toeter; vreemd genoeg heb ik daar geen last van nee. Wie zal MS ooit kunnen begrijpen :ogen::haha:

bij het warmere weer dat we nu ineens hebben, merk ik wel meteen dat mijn klachten verergeren
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Ik heb me nooit wat aangetrokken van warmte. Bij een temperatuur van zo'n 32 graden een terras van zo'n 30 m2 aangelegd. Ik voor mezelf heb ook nooit het gevoel gehad dat warmte iets op mijn MS deed of doet.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Lief Leeuwtje;1044549]Ik heb me nooit wat aangetrokken van warmte.[/QUOTE]

Ik vrees dat het voor een hoop mensen niet een kwestie is van "je er iets van aan trekken".

Natuurlijk kan ik niet voor een ander spreken, maar ik heb verhipte weinig te willen als mijn lichaamstemperatuur te veel stijgt...
Het is in mijn geval simpelweg zo dat ik in een volslagen krachteloos hoopje ellende verander die d'r hand nog niet met goed fatsoen op kan tillen.

Dus tja... Dan kan ik me daar wel niets van aan willen trekken, mijn lijf denkt er toch heel anders over op dat moment en die heeft in zo'n geval toch echt het laatste woord. :cool: :haha:
Knillis

Bericht door Knillis »

Wat ik eigenlijk tot nu toe niet begrijp is dat ik bij geringe stijging van mijn lichaamstemperatuur bij bv griep (wanneer mijn temp boven de 38 graden komt) ik niet meer op m'n benen kan staan.

Een lekker warme buitentemperatuur of een warme douche vind ik aangenaam en reageren mijn benen daar niet op. :???:
lotje

Bericht door lotje »

''Vroeger'' :D kon ik uren vertoeven in de zon, maar dat is echt voorbij!

De laatste jaren bij warm weer vanaf +/- 21 graden ''mag'' ik (net als veel andere MenSen) uren/dagen/weken
gedwongen vertoeven in huis vanwege lichamelijk niks nada niente noppes meer iets kunnen.

Doe mij maar een ijsklontjes bui :haha:
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Bij het volgende consult bij mijn neuroloog bespreek ik het.
MiSsty

Bericht door MiSsty »

wat wil je met je neuroloog bespreken Leeuwtje?
Helly

Bericht door Helly »

ik merk juist dat het met warmer weer ook stukken beter met mij gaat. Ik ben energieker en fitter. Met kouder weer komen juist bij mij de klachten.

m.a.w. ik geniet van dit weer zolang het kan :D
Ecila

Bericht door Ecila »

[QUOTE=benka;1044462]ik overweeg een airco van 1300 euro om deze zomer door te komen.
vakantie vaker naar t noorden[/QUOTE]

Benka, mag ik je vragen wat jij op het oog hebt. Je zet me aan het denken dit ook te overwegen want ik heb angst voor de komende zomer. Ik denk dat ik niet zonder schade door de komende hitte kom. Ik heb angst, vond vandaag al té, vooral vannacht... kwam bijna mijn bed niet meer uit zonder te vallen (worst nightmare). Woon alleen dus...

Op naar dinsdag, dan gaat het weer regenen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp