Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Luchtvochtigheid

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
wilm

Luchtvochtigheid

Bericht door wilm »

Hallo

Zijn er meer mensen die (net zoals ik) veel last hebben van de luchtvochtigheid?

Heb veel last altijd met douchen maar ook als de vochtigheid buiten erg hoog is
Wat mij extra pijn en vermoeidheid veroorzaakt

Hoop dat iemand tips heeft hoe hiermee om te gaan

Dank
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik denk dat er niet veel aan te doen zal zijn. Luchtvochtigheid is niet te beïnvloeden voor zover ik weet.
Binnen zou je een lucht ontvochtiger kunnen plaatsen maar of dit veel helpt betwijfel ik.

Ik heb er geen last van (gelukkig) maar ik hoop dat er bruikbare ideeën komen voor je.
Klick

Bericht door Klick »

Ik heb dat ook, veel last van vermoeidheid en hoofdpijn vandaag...
Tips heb ik Hellas Niet.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Helaas weinig aan te doen. Ik zoek nog steeds het land waar de luchtvochtigheid laag is en waar de temperatuur niet boven de 30 graden komt.

Tot op heden heb ik dat nog niet gevonden.

Maar het is wel een van de voornaamste redenen waarom ik thuis een airco heb, voor de warme vochtige dagen hier in NL en ik mijn vakanties voornamelijk rond de middelandse zee doorbreng. De lage luchtvochtigheid daar zorgt ervoor dat ik me tijdens die periode stukken beter voel.
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Meer dan herkenning kan ik je niet geven.
sjaakje

Bericht door sjaakje »

Net zoals Ducaatje een airco in de slaapkamer die ik 's avonds aanzet eer we gaan slapen scheelt al iets..

En op vakantie maakt mij de temperatuur niks uit, hou van het zonnetje en landen rond de Middellandse zee zijn top voor mij..na een paar uurtjes gaat het al stukken beter met mij..

douchen, strijken zijn altijd prut daarna qua lijf
dribbel77

Bericht door dribbel77 »

Ik heb ook last van de luchtvochtigheid... Merk dat ik dan meer instabiel ben op mn benen, dus weinig lopen en veel met de scootmobiel weg als ik weg moet.
Voor de rest wel wat moeier dan normaal.
De warmte zelf vind ik wel heel lekker
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

buiten en in huis wel. Vreselijk dat kleffe weer. Zere en vermoeide benen, loom...

met douchen heb ik daar echter geen last van! Sterker nog; ik ga juist onder de douche staan als ik het echt niet meer trek. Als de kleffe lucht (ik weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven) van mijn lijf is gewassen, voel ik me weer fris en een stuk beter.

maar helaas helpt dit jou dus niet...:o
sterkte
Wilmie

Bericht door Wilmie »

In Turkije voel ik me prettig....in de schaduw dan...
Tab

Bericht door Tab »

Bij mij helaas ook veel herkenning...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp