Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

bijwerking gilenya??

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
nieuwest

bijwerking gilenya??

Bericht door nieuwest »

hallo, incidenteel log ik in op msweb.
Met name als ik informatie zoek of vragen heb.

Vandaag heb ik een vraag, is iemand bekend met paarse stippen op je arm. Het lijken wel kleine onderhuidse bloedinkjes. Mijn huisarts heeft mijn bloed laten onderzoeken op stolling, maar daar is niets bijzonders uitgekomen.

Op internet kwam ik wel iets tegen over purpura. Maar heel veel tekst is medisch en in het engels.

Sinds 2 jaar gebruik ik gilenya, en ik vraag me af of het hiermee te maken heeft. En weet iemand een site waar je bijwerkingen van gilenya kan melden of inzien. Ik hoor graag van iemand.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Dag Nieuwest,

De bijsluiter is hier te vinden: [url]http://www.msweb.nl/imguser/archive/beh ... ilenya.pdf[/url]

Daarin wordt 'Bloedvataandoening' als een 'zelden' voorkomende bijwerking genoemd; dat zou het dus kunnen zijn. In plaats van de huisarts zou ik contact zoeken met je MS Verpleegkundige of je neuroloog.
nieuwest

bijwerking gilenya

Bericht door nieuwest »

bijwerking gilenya

Dank je wel, jrs. Maar ik heb mijn neuroloog hierover gesproken, zij gaf mij de uitslag van de bloedtest door. Maar zij zei dat ze het ook niet wist, en dat ik me er maar niet druk over moest maken.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=nieuwest;1047778]dat ik me er maar niet druk over moest maken.[/QUOTE]
Maar dat doe je wel, en dat zou ik ook doen. "Ik weet het niet, dus zal het wel goed zijn" vind ik sowieso geen sterk antwoord van de neuroloog.

Heb je een verpleegkundige van de apotheek die Gilenya levert? (Ik gebruik Rebif, en heb een verpleegkundige van Apotheekzorg) Dan zou ik de verpleegkundige of die apotheek bellen.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Naast de tip van Jrs; je kunt bij het [URL="http://www.lareb.nl/"]lareb[/URL] melding maken van bijwerkingen en je kunt er info over bijwerkingen opzoeken.
nieuwest

bijwerking gilenya ??

Bericht door nieuwest »

bijwerking gilenya ??

Dank jullie wel, ik heb een telefoonnummer van gilenya, ik ga daar eens horen. En Anna ik ga op de site kijken.
Als er nog iemand is, met relevante informatie laat het dan horen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp