Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Dames opgepast: Siliconen implantaten kunnen MS veroorzaken

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
pokey

Bericht door pokey »

wat een topic zeg,

ik wil graag vertellen dat ik na mijn 2 kids allebei een jaar borstvoeding gegeven te hebben. (rete trots op mezelf dat ik 2 x het jaar heb vol gemaakt) dacht :

Nu is het mijn tijd!

Vanaf mijn puberteit " gezegend " met grote (maar slappe, hangende) borsten. Mijn moeder heeft vroeger een borstverkleining ondergaan, so it runs in the family :(
Door dat ik borstvoeding wou proberen te geven en je met een zwangerschap nooit weet hoe je borsten groeien, slap worden bewust gewacht tot we klaar waren met baby's. maar altijd geroepen dat ik ze dan wou verkleinen.

mn dochter is in nov 2003 geboren en in sept 2005 viel ik in 2 uur tijd 1250 gram af. :D

ene borst 550 gr kleiner en de andere 700 gr.
behalve dat ze dus tot op m'n navel hingen waren ze ook slap en dus ook ongelijk.
om een idee te geven. bh maat was tijdens borstvoedings periode 80G en van een frans merk (emmajane) zelfs H of J cup.:eek: :huh:

ik heb dus geen silliconen, maar later wel MS gekregen.
Heb hier ooit een topic geopend : ALGEHELE NARCOSE TRIGGER MS ?
want mijns inziens zijn mijn klachten na de narcose begonnen .:cool:

Kreeg daar veel bijval, maar ook andere verhalen, waar de narcose geen invloed leek te hebben.

mijn idee is dat er in de narcose een stofje zit wat eventueel MS ZOU KUNNEN triggeren.
en dit geld dan alleen voor de gevoeligen onder ons, net als dat medicijnen voor de 1 wel effect hebben en voor de ander niet.


ieder mens is verschillend

en artsen die vanessa's/marijke van helwegens/lolo ferraries enzo creëren , die begrijp ik niet, maar een doperwtje of meloen tot een mooi sinaasappeltje omtoveren, of flaporen of littekens en meer van dat soort pestgedrag uitlokkende zaken corrigeren .................
daar kan geen psycholoog tegen op .
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Eind 2010 heb ik de CCSVI behandeling gehad, 3 maanden later kreeg ik behoorlijke problemen. Ik las toen op de CCSVI site, dat na een narcose
je een B12 te kort kon krijgen (ws, wanneer je al geen hoge waarden hebt)
Bij mij bleek dat zo te zijn

Na 9 jaar achteruitgang, alleen maar naar boven,(met af en toe een beetje tegenslag, maasr die vallen zelfs mee in verhouding van vroeger)
In maart gebruik ik 2 jaar b12 injecties. Ik heb altijd gezegd dat de stijfheid bij mij met b12 tekort te maken heeft gehad, omdat niets hielp

Mijn stijfheid is voor 3/4 weg en de Neuro maar zeggen dat het niet waar is. Maar b12 is nooit op weefselnivo nagekeken.
Ook kan ik mijn benen weer steeds meer optillen en mij beter bewegen in bed. En lopen dat gaat super langzaam beter
Esther 1972

Bericht door Esther 1972 »

[QUOTE=Krokidoki;n112141]Diagnose MS maar tevens siliconendraagster

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb ongeveer 6 jaar geleden de diagnose MS gekregen, tevens had ik siliconen. Ik heb deze toen gelijk laten verwijderen omdat ik t niet vertrouwde. Nu is mijn vraag, zijn er nog meer vrouwen die de diagnose MS hebben en ook draagster zijn of waren van siliconenprothesen?

Ik heb namelijk een dochtertje van 9 jaar en zij heeft ook MS gerelateerde klachten, dit is medisch gezien bijna onmogelijk, maar ze gaan haar nu toch testen. Binnenkort krijgt ze een MRI scan.[/QUOTE]


Ja, hier ook.
Vanwege een borstkast groei afwijking 20 jaar siliconen gehad.
15 februari 2019 diagnose ms.
11 juli 2019 explantatie.
Suzan

Bericht door Suzan »

Laat je niet gek maken door dat soort fabeltjes.
Ms bestond al láng voordat er siliconen in lichamen geïmplanteerd werden en als je er echt ms van zou krijgen zouden er vele, vele miljoenen vrouwen ms hebben en waarom heb ik dan ms gekregen en met mij vele mensen zonder implantaten?

Dit is net zo'n broodje aap geklets als dat je borstkanker krijgt van deodorant of amalgaanvullingen, etc.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ze weten van ellende niet wat ze moeten verzinnen om in het nieuws te komen, gelukkig ben ik man zeg.
Hannahpannah

Bericht door Hannahpannah »

Nou, wat een verhalen zeg....
helaas heb ik recent Borstkanker gekregen en heb ik gesprekken gehad met chirurg over reconstructie borst. Ze vertelde me dat er een hele kleine kans is op diverse auto immuun ziektes als je siliconen implantaten hebt.....
ms stond niet in t rijtje ziektes, maar toch auto immuun, siliconen.... er is een soort van waarheid in dit ‘broodje aap’ verhaal....
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Er zijn ook twijfels over of MS wel een auto-immuun ziekte is.
Ik kan me voorstellen dat die siliconen in je lijf voor nare dingen kan zorgen, maar dat het MS veroorzaakt vind ik ver gezocht.
Sara

Bericht door Sara »

En als je al MS hebt, maakt dat ook niet zoveel meer uit... ;).
Maar serieus: er zijn veel keuzes te maken bij zo'n borstkankerbehandeling. Ik wens je heel veel sterkte @[URL="core/"]Hannahpannah[/URL]! :girlpower:
Mijn traject viel gelukkig mee, begin dit jaar. Veel mazzel en een beetje slimme keuze :)
Gabriella1511

Bericht door Gabriella1511 »

@Giegel

ik had eerst de ms en pas daarna de implantaten.
ik heb ook nooit een vreemd zelfbeeld gehad maar vond het gewoon mooier.
bij mij.
ik denk ook dat je het jezelf nooit aan moet laten praten, ook niet door reclame en zeker niet door een man.
en een minderwaardigheidscomplex zit in jezelf en niet in een cupmaat.

allemaal waar.
en je moet je er heel goed in verdiepen en zelfs dan heb je geen garantie.
verder vind ik dat iedereen gewoon lekker zelf moet weten wattie doet.


haay Giegel,

hoe gaat het met je?
zie dat jou bericht al wat ouder is... hoop je reageerd..

liefs Gabriella
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp