Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wel niet nog een kindje?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi Nietje, ik heb je vraag even samengevoegd met een oud topic over wel of geen 2e (of 4e...) kind. Dan heb je vast wat meningen en ervaringen bij elkaar! :)
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

Op zulke vragen kun je hier geen zinnig antwoord krijgen.
Het is jullie eigen keuze.
Nietje

Bericht door Nietje »

[QUOTE=leeuwtje-nl;1050825]Hoi Nietje, ik heb je vraag even samengevoegd met een oud topic over wel of geen 2e (of 4e...) kind. Dan heb je vast wat meningen en ervaringen bij elkaar! :)[/QUOTE]



top, bedankt!
Nietje

Bericht door Nietje »

[QUOTE=knutselsmurf;1050826]Op zulke vragen kun je hier geen zinnig antwoord krijgen.
Het is jullie eigen keuze.[/QUOTE]

ik snap dat jullie niet de keuze kunnen/hoeven maken.

Maar soms zegt iemand iets uit ervaring of is er net een hele handige tip die net even kan helpen bij het wel of niet er voor gaan.
Nietje

Bericht door Nietje »

Ik vergeet ook een niet geheel onbelangrijk dingetje wat misschien ook wel van belang is. Het zou de 4e keizersnede worden. De jongste word bijna 5. heb toen der tijd gevraagd of het nog mogelijk was gezien het littekenweefsel om weer zwanger te worden.
Dat kon niet een obstakel zijn is mij verteld het zag er mooi uit.

Maar toen wist ik (of had ik nog niet) niet van de MS.

Is een operatie, want dat is het natuurlijk wel nog een ding voor MS?

mochten we er echt voor gaan, vraag ik zeker nog eerst een gesprek aan met mijn neuroloog.
Nessa

Bericht door Nessa »

Wat vind je man er van? Wil hij überhaupt nog een kindje?
Speelt voor hem daarin jouw MS nog een rol? Want als het slechter met je mocht gaan, zal hij de zorg moeten overnemen over 4 kinderen en zijn vrouw.

Hoe zijn je eerdere zwangerschappen en postnatale periodes verlopen? Heb je daarin als je achteraf terug kijkt al last gehad van je MS?

En welke medicatie gebruik je? Met de meeste medicatie moet je stoppen voordat je zwanger wordt. En hoe actief was je MS voor de medicatie?

Wat vind je neuroloog van jouw wens? Ziet hij nog medische beletselen?

Zo zie je, een pasklaar antwoord is er niet...
*SIN*

Bericht door *SIN* »

Ik heb bij elke zwangerschap moeten moeten inleveren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nietje

Bericht door Nietje »

[QUOTE=Nessa;1050831]Wat vind je man er van? Wil hij überhaupt nog een kindje?
Speelt voor hem daarin jouw MS nog een rol? Want als het slechter met je mocht gaan, zal hij de zorg moeten overnemen over 4 kinderen en zijn vrouw.

Hoe zijn je eerdere zwangerschappen en postnatale periodes verlopen? Heb je daarin als je achteraf terug kijkt al last gehad van je MS?

En welke medicatie gebruik je? Met de meeste medicatie moet je stoppen voordat je zwanger wordt. En hoe actief was je MS voor de medicatie?

Wat vind je neuroloog van jouw wens? Ziet hij nog medische beletselen?

Zo zie je, een pasklaar antwoord is er niet...[/QUOTE]


We hebben samen de zelfde twijfels. Mochten we er toch uit zijn gaan we het voordat we überhaupt zouden "beginnen" dit met de neuroloog overleggen. Ik spuit Rebif en deze medicatie mag niet tijdens een zwangerschap. Dit was ons vooraf al gemeld.

Ik heb mij alle zwangerschappen goed gevoeld. Wel de normale dingen zoals moeheid maar verder na genoeg niets.
Ook na de zwangerschappen voelde ik me snel weer de oude.

Tot nu toe heb ik ook weinig hinder. Vorige jaar na de shub was ik vooral heeeeeel erg moe. Dit was frustrerend omdat ik altijd alles te gelijk deed en altijd door rende. En ik moet zeggen dat kan ik weer haha. Maar ja ik weet het je weet maar nooit.

Sinds ik mijn voedingspatroon grotendeels heb om gegooid voel ik me ook beter.
eendje

Bericht door eendje »

Als moeder van twee inmiddels vrij grote kinderen (10 en 13) kan ik alleen maar zeggen hoe ik het zelf ervaar : relatief (!) gezien gaat het fysiek wel goed met mij, maar ik heb duidelijk minder energie en ben gevoeliger voor prikkels/drukte geworden.

Voor mij is twee echt de max, terwijl ik een tijd lang best een kriebel heb gevoeld om een derde kindje te krijgen. Erg blij dat ik die kriebel heb genegeerd en mijn verstand heb gevolgd, ook omdat de twee kinderen die we hebben, best intensieve begeleiding nodig hebben bij sommige dingen. (Iets dat niet te voorspellen is als je voor een kindje kiest.)

Mijn gevoel zegt : ''geniet vooral van de drie kinderen die je al hebt en haal je niet te veel op je hals'', maar dan denk ik wel vanuit mijn situatie.....(waarin ik het moederschap met de jaren als zwaarder ben gaan ervaren, maar niet minder mooi/waardevol).
Nietje

Bericht door Nietje »

Snap je gevoel heel goed. Dit flitst ook allemaal door mijn hoofd. Ik ben van mezelf heel rustig en kalm. De kinderen gelukkig ook, helpen graag altijd mee. Maar goed zoals je zegt dat weet je niet voor af... onze kinderen zijn nu 8, 7 & bijna 5. Ik probeer wel eens terug te kijken naar toen ze alle 3 klein waren. De oudsten waren net 2 en 3 toen de 3e kwam. Ik heb het al heel fijn ervaren. Maar goed dat kan nu wel ik nu wel eens heel anders ervaren. Ik ben gek op kinderen. Best frustrerend dat je niet weet hoe de MS loopt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp