Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Pijn achter oog - OZO ?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Sara

Bericht door Sara »

Ha Veraa,

dat je op de fiets slechter kan komen door de inspanning, waardoor je lichaamstemperatuur ietsje oploopt. Het heet het fenomeen van Uhthoff: [url]https://nl.wikipedia.org/wiki/Fenomeen_van_Uhthoff[/url]

De lichtschuwheid (en dus de zonnebril) komt me bekend voor. Bij mij is het in de loop der jaren wel weer verbeterd, maar het duurde héél lang, helaas, en het is later ook - zonder duidelijke oogzenuwontsteking - weer teruggekomen. Niet zo heftig als bij jou, maar, ik zit ook soms op een bewolkte dag op de bank met m'n zonnebril op.

Dat je dichtbij wél goed ziet, en veraf niet... dat zou ik niet verwachten als effect van een oogzenuwontsteking. Is daar een goeie meting van? Misschien kan dat met een bril verbeteren.
Veraa

Bericht door Veraa »

Ahh, bedankt voor je reactie Sara.
Ik dacht als dat het dit fenomeen was.

Betekent dit dat ik hitte-intolerant ben? Of is dat te snel gezegd?
Ik heb het inderdaad ook als ik met mijn pan in de zon zit.

Ik hoop zo dat mijn visus, hetgeen waar ik altijd zo blij mee was, nog vooruitgang boekt.
Maar het kan dus ook heel lang duren, dan hopen op geen enkele OZO meer. :D

Bah wat had ik graag een ander lot getrokken:huilen:
Veraa

Bericht door Veraa »

Weer een vraagje over oogzenuwontstekingen...

Ik kijk tegenwoordig-> [URL="https://www.google.nl/search?q=verkeer- ... uQq3H1M%3A"]zo...(link)[/URL]

Ik vroeg mij af of mensen dit herkennen. En of dit ook hersteld is.

Bvd.
Sara

Bericht door Sara »

Hoi Veraa,

je link gaat naar het google-resultaat van de zoek-actie "verkeer-moet-rekening-houden-met-harde-wind". En dat zijn een heleboel verschillende plaatjes.

Voor mij is 't niet zo duidelijk wat je bedoelt. Kun je 't omschrijven?
Borealis

Wachten op afspraak opticien?

Bericht door Borealis »

Wachten op afspraak opticien?

Even kort: ik woon in Lapland en daar gaat het dus heel anders...

Mijn dokter heeft vorige week onderzoek gedaan naar o.a. mijn ogen. Dubbelbeeld, wazig, pijn achter het oog en rond de oogkas, pijn bij vinger volgen en mijn aangezichtszenuw die niet functioneerd. Dit heb ik al een paar weken.

Kortom..niet okej..dokter heeft alles keurig opgeschreven. Hij vermoed een ozo maar volgens hem zijn hier niet de middelen om dit te bevestigen en heeft hij niet de expertise dus afwachten op de neuroloog.

Sinds een week gaat het per dag slechter. Tintelingen op mijn wang en op mijn hoofd worden erger. Lichte irritante hoofdpijn bij vlagen.

Het zicht lijkt alsof het steeds wat slechter word nu ook met af en toe gele ? vlekjes (alsof je tegen de zon in hebt gekeken)Dus niet alleen dubbel beeld veraf maar steeds meer dichterbij. Pijn word erger achter mijn linker oog en het maakt mij ongerust...

Ik heb nu 3 opties..
Wachten op een afspraak bij de opticien..schijnt dat die hier heel veel onderzoeken doen. Soort van voorscreening van de oogarts. Daar kan ik op zijn vroegst 4 november terecht..

Wachten tot ik bij de neuroloog terecht kan..geen idee hoelang dat nog gaat duren..weken, maanden..joost mag het weten..

Of op advies van de huisartsenpost melden bij de akut en dan hopen dat er een oogarts beschikbaar is..met het "risico" dat ik een hele dag voor noppes zit te wachten...

Wat zouden jullie doen?
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

Borealis lees ineens je berichtje hier. Was even in de war omdat ik dit topic vanmiddag even vluchtig bekeken had en idd er al achter kwam dat de link van topic starter niet klopte.

Maar dit berichtje gaat over jou. Zat al te wachten op een melding van je onder je MMM.
Maar gaat dus niet zo best. In jouw geval aangezien je nog geeneens weet wanneer de neuroloog je eens gaat onderzoeken zou ik echt naar de 1ste hulp gaan. Maar weet niet welk zh je in gedachten had aangezien je zegt dat je misschien een dag voor niets aan wachten bent als een oogarts niet ter plaatse is. Is het dan geen optie om je te melden bij een groter ziekenhuis? Waar sowieso van elke afdeling er altijd een dienstdoende arts aanwezig is???
Borealis

Bericht door Borealis »

Hej Köln,
Dat houdt je scherp😉

Fijn om te lezen dat je mij een beetje volgt. Wederzijds!
Mijn MMM verhaal volgt nog hoor, heb alleen zo'n dagtaak aan het schrijven van een berichtje met dat @#$× oog

Het ziekenhuis heeft wel van alles wat in huis, het is alleen de vraag of ze tijd hebben/vrij willen maken zonder briefje van de opticien. Zeker niet nodig volgens de assistente van de huisartsenpost maar wel wenselijk.

In Nederland loop je gewoon een opticien binnen en kan je vaak gewoon plaats nemen achter zo'n apparaat, toch? Soort quick scan...Hier dus niet...

Dus toch naar de akut? Ben zo bang dat ze dezelfde testjes doen als mijn dokter en ik weer geen stap verder, met het advies richting opticien, een dag heb weggooit...
Of moet ik vertrouwen hebben en wat meer op mijn strepen gaan staan? Lastig hoor...
Veraa

Bericht door Veraa »

[QUOTE=Sara;1063116]Hoi Veraa,

je link gaat naar het google-resultaat van de zoek-actie "verkeer-moet-rekening-houden-met-harde-wind". En dat zijn een heleboel verschillende plaatjes.

Voor mij is 't niet zo duidelijk wat je bedoelt. Kun je 't omschrijven?[/QUOTE]

Ik kon mijn bericht toch niet meer terug vinden. Heel frustrerend. Maar goed, half jaar later toch even een 'geniale' ingeving gekregen...

Als je op mijn link klikt, dan de eerste foto :)

De reflectieborden zijn zo duidelijk. Ze schreeuwen om aandacht, bij mij dan. :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp