Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Pijn bij PPMS

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Emile D

Bericht door Emile D »

Ik heb wel veel pijn, er wordt hier gesproken over chronische pijn.

Wat niet naar voren kwam is of het zenuwpijn of een andere pijn is.

Het is heel belangrijk om dit onderscheid te maken want morfine werkt niet bij zenuw pijn.

Dus als je die wel gebruikt zit je op het verkeerde pad met betrekking tot pijnstilling.

In tegenstelling zelfs, morfine versterkt zenuw pijn.
Abby.

Bericht door Abby. »

..
moon2

Bericht door moon2 »

[QUOTE=Emile D;1113218]Ik heb wel veel pijn, er wordt hier gesproken over chronische pijn.

Wat niet naar voren kwam is of het zenuwpijn of een andere pijn is.

Het is heel belangrijk om dit onderscheid te maken want morfine werkt niet bij zenuw pijn.

Dus als je die wel gebruikt zit je op het verkeerde pad met betrekking tot pijnstilling.

In tegenstelling zelfs, morfine versterkt zenuw pijn.[/QUOTE]

Toch klopt deze stelling niet helemaal.
Ik gebruik reeds langere tijd lyrica tegen zenuwpijnen.
In augustus kreeg ik een acute schouderneuralgie, helse pijn waartegen geen kruid en ook geen dubbele dosissen lyrica tegen opgewassen waren.


Het deed gewoon niets.
Bij de huisarts mijn morfinepleisters in mg flink opgehoogd, en dat hielp tegen dat soort zenuwpijn dan wel weer.

Ligt dus aan het type zenuwpijn blijkbaar.
Racer

Bericht door Racer »

Kees, misschien zijn jullie al geweest en loop ik achter de feiten aan, maar misschien ook niet. Nieuw Unicum in Zandvoort ken ik wel en ligt vlakbij mijn huis. Ze hebben ook een klein zwembadje waar je les kunt krijgen van een fysio. Daar ben ik een paar maal geweest en heb daarbij de bewoners van N.U. leren kennen en moet zeggen; zowel N.U., de hele entourage daar als de vaste bewoners, maken een zeer moedeloze en deprimerende indruk. Als jouw vrouw zegt:’ Kees, haal me hier weg!’, dan kan ik je zeggen dat dat niet aan haar ligt; ook alle vaste bewoners klagen veel en willen er weg.
Sorry, maar het is niet anders!
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik ken ook héél veel erg positieve berichten van mensen die in Nieuw Unicum verblijven, bovendien woont de vrouw van Keesje er nog niet voor zover ik weet.

Keesje is al heel erg lang bezig een goede behandeling tegen de vreselijke pijnen die zijn vrouw heeft te zoeken. Nieuw Unicum is hem alleen als mogelijk behandelcentrum aan de hand gedaan maar zo lang als dit topic loopt is er nog geen afdoende oplossing gevonden helaas.
Racer

Bericht door Racer »

Knilles, uit eigen waarneming weet ik dat het niet klopt wat jij hier zegt; N.U. Is een bijzonder slechte en slecht geleide instelling en met jouw bewering hier doe je Kees, noch zijn echtgenote, een plezier. Weet waar je het over hebt, en zeg anders niets!
Emile D

Bericht door Emile D »

Ik ben het met Knillis eens, N.U. is een goede instelling waar zorg op maat gegeven wordt.

Er zijn altijd wel mensen die klagen, deze klagers zijn nergens tevreden.

Binnenkort ga ik er heen en kijk er erg naar uit.

Buiten dit alles mag Knillis zijn mening geven of iemand dat nou leuk vind of niet.
Racer

Bericht door Racer »

Je wordt daar opgenomen, begrijp ik. Kun je dan wat anders zeggen dan wat je nu doet? Misschien is het handiger om je mening over Nieuw Unicum te geven als je er een paar weken intern bent geweest.
keesje

Bericht door keesje »

Ik lees hier voor en tegens over Nieuw Unicum.

Wij zijn er inmiddels enkele keren geweest voor de desbetreffende onderzoeken.

Organisatorisch is het er prima op orde en de locatie is werkelijk prachtig gelegen. Het centrum toont van binnen nogal steriel maar dat kan bewust zo zijn aangekleed i.v.m. teveel prikkels welke anders opgedaan worden.

Uiteindelijk heeft het ons niet gebracht wat wij er van gehoopt hadden. Met name de zogenaamde onderzoeksrapporten konden wij absoluut niet plaatsen. Dit is zeker geen verwijt aan de desbetreffende medici doch slechts een constatering van ons.

Een bezoek aan de pijnpoli in het VU te Amsterdam, waar mijn vrouw ook onder behandeling is, leverde het advies van gebruik van Methadon op waar zij nu zeer veel baat bij heeft.

Ondanks dat het zeer inspannend is toch het advies om te blijven zoeken naar die ene oplossing welke het leven een stuk aangenamer maakt.

En dat dat verrekte zwaar is beseft eenieder maar het is het waard.
Misschien dat meerdere jubelverhalen van lezers enkelen toch de kracht kunnen geven om te blijven zoeken. Onze inspanningen op eigen kracht hebben ons leven een stuk prettiger gemaakt.
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

Fijn te lezen dat het je vrouw helpt.
Zo helpt bij mij lyrica en baclofen (nog). Kan nog verhogen met de dosis dus voorlopig zit ik goed. Maar ik besef me dat ik 1 vd gelukkige ben aangezien lyrica maar bij 1 op de 3 helpt. Of dit over 10 jaar mij nog helpt mag joost weten maar voor nu ben ik er blij mee. Zo heeft de ander baat bij een dieet, of supplementen of cbd olie etc. Was er maar 1 simpel antwoord tegen de pijn voor ons allen. Maar helaas is dat niet zo en moet iedereen op eigen kracht zoeken naar wat wel of niet werkt voor hunzelf. Kan een lange en vooral vermoeiende weg zijn.
Methadon is niet niks, 1ste keer dat ik het hoor dat dit tegen de pijn bij ms gegeven wordt. Fijn dat je het even doorgeeft, ken graag mijn toekomstige opties... veel sterkte voor je vrouw en hoop dat ze er nog lang baat van mag hebben.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp