Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Is dit inderdaad toch aangezichtspijn? Ook als er geen laesie is bijgekomen?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Pris

Is dit inderdaad toch aangezichtspijn? Ook als er geen laesie is bijgekomen?

Bericht door Pris »

Hoi allemaal,

een paar maanden geleden had ik een doof/tintelend gevoel in mijn wang (van iets boven mijn oor tot aan mijn neusvleugel). Dat hield dagen aan. Ik dacht eerst nog dat ik het me verbeelde. Maar na een paar dagen veranderde het in een brandend gevoel. Met tussendoor echt momenten van pijn.

Daarover toen ook een topic geplaatst.

Ik weet niet of er een verband is, maar ik had ook slikklachten, waarvoor ik naar de logopedist ben verwezen. Nu gelukkig geen last meer van verslikken gehad. De ms verpleegkundige dacht wel dat het er mee te maken had.

Later belde de neuroloog me en hij noemde het trigimus neuralgia en gaf aan dat hij medicatie kon voorschrijven. Omdat de pijn weg was, besloten dat nog niet te doen.

Paar weken terug had ik van ene op andere moment geen stem meer. Zonder verkoudheidssymptomen of iets dergelijks. Wel een paar dagen gehad dat ik me weer verslikte.

Moest toevallig toen bij MS verpleegkundige op controle. Zelf heb ik er geen aandacht aan geschonken. Kan gebeuren, dacht ik. Maar zij gaf meteen aan mijn stem te horen en dat ze niet hoorde dat ik verkouden was. Ik moest het in de gaten houden.

Mijn stem is weer terug.
Sinds een paar dagen heb ik wel weer opnieuw pijn in mijn gezicht. Precies op dezelfde plek als de vorige keer. Deze keer niet alleen in de lijn van mijn wang, maar ook in een lijntje net wat boven het oog. Ik voel continu iets en kan precies aanwijzen waar het zit. Maar de echte pijn komt met vlagen. Al zijn het niet echt scheuten. Het duurt namelijk langer dan een “flits”. En ik heb het idee dat het, wel pijnlijk is, maar minder pijnlijk als omschreven.

Zelf heb ik ook het idee dat het nu vooral aangewakkerd wordt door praten. Ik weet niet of het door de pijn komt, dat denk ik eigenlijk niet, maar ik word met momenten ook echt heel erg misselijk. Ook dat komt even op en gaat.

Zou dit inderdaad aangezichtspijn kunnen zijn? Een shub misschien? En zou er een verband kunnen zijn met mijn stem?

Er was de vorige keer trouwens geen vlek op de mri bijgekomen. Ik weet niet of echte aangezichtspijn wel zichtbaar had moeten zijn.

Hartstikke bedankt alvast voor het lezen en de eventuele reacties.
Klick

Bericht door Klick »

misselijkheid is bij mij een teken dat ik te ver over mijn grens heen ga. doe je niet teveel nu? neem je genoeg rust?
De overige dingen verergeren ook, ik voel iedere shub de restschade weer.

De lijn die je beschrijft ken ik niet, ik weet wel dat de zenuw in je gezicht 3 armen heeft vanaf je oor tot precies halverwege je voorhoofd 1 tot je neus en de 3e tot halverwege je kin.
[IMG]https://www.neurochirurgie-zwolle.nl/wp ... ralgie.jpg[/IMG]

verslikken is wel iets wat bij ms voorkomt..
Pris

Bericht door Pris »

Misschien doe ik inderdaad te veel nu. Woensdag liep ik slecht en erg moe. Na mijn werk alleen maar op de bank gelegen. Ik denk dat dit misschien al een voorbode was. Donderdag begin de pijn in het gezicht. Vrijdag heeft iemand me naar huis moeten brengen omdat ik weer zo moe was. Dus de misselijkheid kan er misschien inderdaad van zijn. Het komt met vlagen en moet dan bijna kokhalzen.

Als ik de afbeelding zo zie, zit het precies in het ganglion en de 2e tak.

Dankjewel voor je reactie!
Klick

Bericht door Klick »

pak de rust die je lijf wil nu, slapen tot je uit jezelf wakker wordt...

meld je even ziek op je werk.. zie het als bijtanken, je zal ervan opknappen!

het lijkt een schub..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp