Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Krantenartikel 'Rebif approved for early use'

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
E.R.

Krantenartikel 'Rebif approved for early use'

Bericht door E.R. »

[COLOR="Blue"]Ik ben niet zo bekend met medicatie bij MS, maar volgens mij is dit artikel wel interessant:

[url]http://www.inpharm.com/news/171041/rebi ... rly-use-ms[/url]


Kan iemand kort samenvatten wat dit (gaat) beteken(d)(en) voor MS patiënten?


Gr,
E.R.
[/COLOR]
Snowym

Bericht door Snowym »

In het kort komt het erop neer dat Rebif geschikt is gebleken als vroege medicatie, voor mensen met een enkele schub, Clinicically Isolated Syndrom (CIS).

Tot nu toe mocht Avonex voorgeschreven worden als vroege medicatie, maar nu schijnt Rebif dus ook te werken.

voor gediagnosticeerde MenSen verandert er dus niets.
E.R.

Bericht door E.R. »

[COLOR="Blue"]Ik weet sinds december dat ik definitief (RR) MS heb. De arts heeft het wel eens over eventuele medicatie gehad. Zou dit dan ook wat voor mij kunnen zijn?

Eigenlijk kan ik dit net-zo-goed aan de MSVP vragen, maar kan niet wachten.. :p (Over 2 weken weer naar MSVP)

Gr,
E.R.[/COLOR]
pokey

Bericht door pokey »

wat ik er zo snel uit opmaak is dat er een onderzoek is geweest bij mensen die één aanval hebben gehad, maar waarbij geen diagnose ms onomstootelijk vast staat.

dan mag rebif worden gegeven als soort preventie voor het geval de ziekte (ms) toch verder ontwikkelt.

dus alvast pleisters plakken voordat je gewond bent.;)

t is maar waar je voor kiest.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=pokey;827576]
dan mag rebif worden gegeven als soort preventie voor het geval de ziekte (ms) toch verder ontwikkelt.

dus alvast pleisters plakken voordat je gewond bent.;)
[/QUOTE]

Ik neem aan dat Merck Serono, de farmaceut van Rebif, het onderzoek heeft betaald. Dat zorgt ervoor dat ik sowieso mijn twijfels heb bij de uitkomst. Merck Serono is er heel erg bij gebaat als Rebif ook bij 'vroege MS' gegeven mag worden.
sabine-vl

Bericht door sabine-vl »

toch vind ik t vreemd, mijn neuroloog schrijft op papier dat ik cis patient ben.

ik heb alleen geen spreiding in tijd,maar ga wel medicijnen gebruiken. nu kies ik zelf voor avonex,maar ik mocht zelf kiezen uit het ABC.

dus dan had ik ook voor refib mogen kiezen ondanks dat dit onderzoek nu pas uitkomt.
Sara

Bericht door Sara »

Sabine,

niet alle neurologen volgen precies alle regeltjes op. En in dit geval is het ook wel heel onlogisch dat Avonex WEL toegestaan zou zijn in een situatie dat Rebif dat niet is. 't Is tenslotte krek hetzelfde spulletje. Alleen heeft Avonex eerder een - schijnbaar overtuigend onderzoek weten te produceren waaruit de zin van snel beginnen blijkt.

De fabrikanten willen natuurlijk allemaal in een heel vroeg stadium van de ziekte hun spullen al kunnen slijten. De kans dat je dan later alsnog voor een ander merk kiest is toch wat kleiner.

Als je op [url]www.fk.cvz.nl[/url] zoekt naar Avonex of Rebif, zie je inderdaad dat er verschil is tussen de voorwaarden voor 't voorschrijven van Avonex en Rebif....
E.R.

Bericht door E.R. »

[QUOTE=Sylvia1;827614]Ik neem aan dat Merck Serono, de farmaceut van Rebif, het onderzoek heeft betaald. Dat zorgt ervoor dat ik sowieso mijn twijfels heb bij de uitkomst. Merck Serono is er heel erg bij gebaat als Rebif ook bij 'vroege MS' gegeven mag worden.[/QUOTE]

[COLOR="Blue"]Hmmm, heb je deze film weleens gezien? [url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Love_and_Other_Drugs[/url]
Die gaat kort samengevat over het aan de man brengen van medicatie, waar omkoping van artsen door farmaceuten aan de orde van de dag is. Interssant om te zien!

Na het zien van deze film wil ik jou therorie wel geloven!

Maarja, eigenlijk alles wat we zien en doen is gekleurd. We worden aan alle kanten beinvloed door media, commercials, producten waarbij kinderen of boeren worden uitgebuit. Niets is nog objectief in deze wereld. Alles wat we zien is 'gekleurd'.

Gr,
E.R.
[/COLOR]
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=E.R.;827639][COLOR="Blue"]Niets is nog objectief in deze wereld. Alles wat we zien is 'gekleurd'.
[/COLOR][/QUOTE]

Helemaal mee eens. Ik denk alleen dat het wel belangrijk is om je ervan bewust te zijn wie de kleur heeft aangebracht. Een onderzoek gefinancierd door een farmaceut over een geneesmiddel van diezelfde farmaceut moet je dus met een korreltje (of misschien wel een hele berg) zout nemen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp