Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Mijn MMM in het buitenland

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Borealis

Kan nog geen link leggen

Bericht door Borealis »

Kan nog geen link leggen

Hej Nessa,
Ik had de link nog niet gelegd en na veel zoeken kan ik die ook niet leggen.
Hier zijn het voornamelijk ijzer en goudmijnen...wellicht toch anders dan chemische rotzooi...

Ms en koper zou wel aan elkaar gerelateerd zijn maar dan voornamelijk een tekort aan koper en ijzer..

Ik hou het dus toch op de invloed van vitamine D, daar heb ik wel veel (Zweedse ) studies over gevonden...
Borealis

Update: lyme negatief..

Bericht door Borealis »

Update: lyme negatief..

Vanmiddag met de post een brief van mijn dokter gekregen.

Vrij vertaald: Hallo mevr. ..., uit het bloedonderzoek hebben we vast kunnen stellen dat u nu en in het verleden niet in aanraking bent geweest met Borrelia. Ik heb daarom de doorverwijzing voor de neuroloog per direct aangevraagd. Ik hoop dat u snel terecht kunt.
Dagtekening afgelopen donderdag...

Dus zowel de Elisa, als de Western Blot was negatief en er word spoed gezet op de doorverwijzing..tsja..
Voor nu dus even op de plank..
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

Vriendin van mij heeft lyme. Ik wist er totaal niks van maar het kan best wel heftig zijn. Ergens moet je dan blij zijn dat je het niet hebt, niet dag m.s. een pretje is of zoveel andere ziektes.
Een diagnose ongeacht leuk of niet brengt wel duidelijkheid.
Nu dus spoedafspraak neuroloog. Mag in jouw geval zeker tijd worden met je klachten! Hopelijk gaat hij de oorzaak vinden en kan je snel terecht.
Borealis

Bericht door Borealis »

Ik hoop met je mee Köln!
Borealis

Retteketet aan de pred

Bericht door Borealis »

Retteketet aan de pred

Vol goede moed vanmorgen de huisartsenpost binnen gestapt. Ik trof daar een lieve bekende receptioniste. Die schoof mij er tussen bij de spoed districtverpleegkundige.

Binnen 10 minuten zat ik bij de spoed arts en na telefonisch contact met de oogafdeling van het ziekenhuis kon ik daar binnen 15 minuten terecht...huh?

Na heeel veel onderzoeken en foto's van mijn oogzenuw (hoezo geen high teck) en een gezichtsveldonderzoek werd mij verteld dat ik een oogzenuwontsteking heb. Ze heeft contact gelegd met de akut en een een of andere hoge pief en ook daar duurde het maar een half uurtje.

Een prednisonkuur van 14 dagen, binnen nu en twee weken een oproep voor mri met contrast en een lumbaalpunctie.

Vandaag voor het eerst het gevoel gehad dat ik meedenkende, lieve, gevoelige en adequate medici tegenover mij had zitten.

Ik werd zelf nog door de spoed arts van de huisartsenpost terug gebeld toen ik bij de apotheek stond hoe het nu met mij is en of ik het allemaal een beetje trok.

Hehe...en nu hopen dat die prednisonkuur niet te heftig inkicked in de vorm van zombie gedrag..we shall see..
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Fijn dat er wat schot in de onderzoeken komt...:)

Maar krijg jij Prednison tabletten voor 14 dagen?
Heb namelijk nog nooit gehoord van een infuuskuur van 14 dagen...:???:
Fratema

inderdaad een mooie adequate ontwikkeling

Bericht door Fratema »

inderdaad een mooie adequate ontwikkeling

maar pred is geen predje. Probeer vooral jezelf in de rust te houden en wees lief voor je huisgenoten :)

Veel succes met alles en blijf schrijven hier :goed:
Borealis

14 dagen

Bericht door Borealis »

14 dagen

Ja Artemis, 14 dagen
De eerste 5 dagen 6 tabletten, dan 5 dagen 4 tabletten, 2 dagen 3 tabletten en 2 dagen 1 tablet..
Borealis

Pred geen pretje

Bericht door Borealis »

Pred geen pretje

Ben het helemaal met je eens hoor Fratema.
Ben er ook geen voorstander van maar mijn gevoel zegt mij dat ik het nu wel kan gebruiken.

Ik blijf zeker schrijven hier😊 al kost het wel wat moeite

Heb zoveel steun aan het forum, dat heb ik er graag voor over!
Artemis-

Tablettenkuur prednison...

Bericht door Artemis- »

Tablettenkuur prednison...

Aha, dus toch tabletten...
Ik hoop dat de Prednison tabletten jou klachten kunnen onderdrukken.
(in NL gebruikelijker pred. via infuus, maar misschien heeft het uiteindelijk dezelfde werking hoor...dat weet ik verder niet:o)

Fijn dat je je meer begrepen voelt in ieder geval...:goed:

Alvast succes met de MRI èn LP.
Krijg je de uitslag nu straks van een neuroloog?
Of heb je nog niet een vaste neuroloog toegewezen gekregen?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp