Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ocrelizumab toelating

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=miszzwen;1106724]
Wat balen dat jullie fampyra niet zal helpen bij jullie!
[/QUOTE]
Fampyra werkt gelukkig wel, maar dat is geen alternatief voor ocrelizumab; ocrelizumab is een MS-remmer, Fampyra vermindert een paar van de gevolgen van MS. Het een is dus geen vervanger van de ander; ook als ocrelizumab wel zou werken, zou ik Fampyra blijven gebruiken.
Eagler

Bericht door Eagler »

[QUOTE=miszzwen;1106724]@ Eagler, Jrs77, Harriette66 & Theewater
Wat balen dat jullie fampyra niet zal helpen bij jullie!
:kus::knuffel::knuffel: :knuffel:[/QUOTE]

Ik gebruik wel Fampyra, dus weet niet waar dit vandaan komt.

Groet Eagler
Harriette66 † 16-07-2018

Bericht door Harriette66 † 16-07-2018 »

[QUOTE=Jrs77;1106738]Het een is dus geen vervanger van de ander; ook als ocrelizumab wel zou werken, zou ik Fampyra blijven gebruiken.[/QUOTE]


Fampyra is nog in de trial fase ocrelizumab ook.
Je kan niet met 2 trials meedoen.

Daarnaast moet je vóór je start met de ocrelizumab medicijn vrij zijn!






Groetjes,

Harriëtte
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Harriette66;1106760]Fampyra is nog in de trial fase ocrelizumab ook.[/QUOTE]
ocrelizumab is gewoon erkend sinds januari 18
enkel nog wat administratieve rondslomp tussen en binnen staten mbt oa terugbetaling
Hamartia

Bericht door Hamartia »

@Theewater zo voelt het inderdaad een dooie mus! De nieuwsberichten in de media zijn zo ongenuanceerd, misschien zijn het maar relatief weinig MSPP die ervoor in aanmerking komen... ik igg ook niet om dezelfde reden als jullie. MSPP blijft incasseren op vele fronten
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Harriette66;1106760]Fampyra is nog in de trial fase ocrelizumab ook.
Je kan niet met 2 trials meedoen.

Daarnaast moet je vóór je start met de ocrelizumab medicijn vrij zijn![/QUOTE]
Ze zijn geen van beide in trial. Bij ocrelizumab kan je geen andere remmers gebruiken, maar Fampyra is geen remmer.
miszzwen

Bericht door miszzwen »

[QUOTE=miszzwen;1106724]@ Eagler, Jrs77, Harriette66 & Theewater
Wat balen dat jullie fampyra niet zal helpen bij jullie!
:kus::knuffel::knuffel: :knuffel:[/QUOTE]


Oeps.. Ik bedoelde ocrlizumab natuurlijk! :stom::sorry:
Charlotte123

Bericht door Charlotte123 »

Is er al iemand gestart met Ocrelizumab en zo ja, krijg je daar veel bijwerkingen van?
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Charlotte123;1107320]Is er al iemand gestart met Ocrelizumab en zo ja, krijg je daar veel bijwerkingen van?[/QUOTE]
Een Vlaamse dame, die in 2016 aan testen heeft meegedaan, heeft een uitgebreide blog bijgehouden met haar ervaringen: [url]https://madestrongersite.wordpress.com/ ... ab/page/1/[/url]

(Onderaan beginnen met lezen)
Harriette66 † 16-07-2018

Bericht door Harriette66 † 16-07-2018 »

madestrongersite

Zij heeft RRMS, geen ppms en in België zijn ze er al wat langer mee bezig


Groetjes,

Harriëtte
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp