Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

allergische reactie bij Copaxone 3x/week

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
donna

allergische reactie bij Copaxone 3x/week

Bericht door donna »

Het is heel lang geleden dat ik nog op dit forum geweest ben, maar nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik heb meer dan 20 jaar de oude Copaxone gespoten, iedere dag prikken.
Nu ben ik sinds januari overgestapt naar Copaxone 3 x per week spuiten en ik heb al drie keer een allergische reactie gehad.

Meteen na het spuiten krijg ik dan een heel onaangenaam gevoel, een heel rood en warm gezicht, benauwd gevoel op de borst, en hele erge pijn in mijn onderrug, waar ik dan ook doorheen zak.

Dit duurt ongeveer een half uur, maar daarna voel ik me nog uren "brak".

Omdat dit al de derde keer is binnen een paar maanden krijg ik schrik om te spuiten.
Ik denk er zelfs over om terug te gaan naar de "oude" Copaxone en weer iedere dag te gaan spuiten.

Wie kan mij adviseren?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi Donna, dat klinkt heftig! Ik heb je vraag even verhuisd, aangezien het nu staat in een topic over allergische reacties, en dat is niet gelijk aan een ipir. Als je de titel wilt aanpassen, kun je dat doen via "corrigeer" in je eerste bericht.

Ik heb zelf alleen maar dagelijks gespoten, en inmiddels ook niet meer. Maar ik kan me voorstellen dat de concentratie van de Copaxone sterker is als je maar 3x per week prikt. Klopt dat?

In dat geval zou ik persoonlijk geloof ik terug gaan op dagelijks prikken, want dit is natuurlijk ook niet fijn! En als je het daarmee al 20 jaar volgehouden hebt, zou ik er volgens mij zo weer voor kiezen.
chyta

Bericht door chyta »

[COLOR="Purple"]Zou het niet verstandig zijn even contact op te nemen met de MS verpleegkundige of de Neuro ?

Het klinkt me nou niet echt normaal !

Sterkte [/COLOR]
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik zie dat je bericht inmiddels hebt gewijzigd van "Ipir' naar "allergische reactie". Als je sinds januari 3x deze "aanval" hebt gehad, lijkt het mij geen allergische reactie, dan zou je die veel vaker moeten hebben. Wat je beschrijft vind ik meer op een Ipir lijken, wat je oorspronkelijk ook gepost had.

Bij twijfel altijd je neuro (of MSvpk) raadplegen! En ik zou dus gewoon weer dagelijks gaan prikken. ;)
donna

Bericht door donna »

Ik heb zojuist toch maar mijn neuroloog gebeld en ik moet inderdaad meteen stoppen met de 3 x per week Copaxone en vanaf overmorgen weer starten met dagelijks te spuiten.

Ik ben achteraf toch blij dat ik gebeld heb.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik denk dat iedereen die iets dergelijks meemaakt zo snel mogelijk de neuroloog zou moeten raadplegen.

Het kunnen vaak serieuze aanwijzingen zijn dat er iets niet goed is.

Hopelijk gaat het met de dagelijkse Copaxone weer helemaal goed.
belladonna

Bericht door belladonna »

Groot gelijk dat je weer naar dagelijks spuiten terug gaat.
Veranderingen kunnen positief of negatief uit pakken,
zolang jij nog steeds maar het roer in je handen houdt.

Succes..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp