Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Google kunnen dokters aan een mri-scan zien welke tpms mri scan onderrug mri sca

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Atraka

Google kunnen dokters aan een mri-scan zien welke tpms mri scan onderrug mri sca

Bericht door Atraka »

]=welke type MS ziekte je hebt

Wat gebeurt er bij een ms aanval
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

Kun je dit iets verduidelijken? Of kun je misschien de bron erbij zetten in een link?
Atraka

Bericht door Atraka »

Sorry ik kan niet typen
Atraka

Bericht door Atraka »

[QUOTE=zeepaardje;1065018]Kun je dit iets verduidelijken? Of kun je misschien de bron erbij zetten in een link?[/QUOTE]
Hoe krijg je een ms aanval
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

Hoi, ik zag in je eerdere berichten dat je spraaksoftware gebruikt. Wilde je dit als zoekterm bij google invoeren?

Ik weet eigenlijk niet of ze op de mri kunnen zien welke vorm je hebt. Wel dat je bij de primair progressieve vaak minder laesies hebt in de hersenen.

Dacht dat ze het vooral aan het beloop zien. Met of zonder shubs en redelijk stabiel of geleidelijke achteruitgang
Knillis

Bericht door Knillis »

Als iemand een aanval (ook wel schub genoemd) van de MS krijgt zit er ergens in de hersenen of het ruggenmerg een ontsteking.

Dat is niet een ontsteking zoals wij die normaliter kennen zoals een blaasontsteking, longontsteking of kaakontstekint.

De beschermlaag (myelinelaag) op de zenuwuiteinden wordt op de plek van de ontsteking gepot gemaakt waardoor signalen niet meer goed doorgegeven worden.

Daardoor kan je bepaalde lichaamsdelen niet goed meer gebruiken, krijg je gevoelsstoornissen of zenuwpijnen.

Neurologen proberen het MS proces vaak te controleren met halfjaarlijkse herhaling van het MRI onderzoek.

Uit die beelden kan vaak opgemaakt worden in welke fase van de ziekte iemand zit.

Heb je eenmaal de diagnose primair progressief of secundair progressief worden er vaak geen MRI's meer gemaakt ter controle.

Of een onbekende neuroloog alleen aan de hand van MRI beelden zou kunnen bepalen welke vorm van MS iemand heeft betwijfels ik.

Vaak is het voor het vaststellen hiervan nodig dat de neuroloog weet hoe jij er lichamelijk aan toe bent naast de MRI beelden.

Ik hoop zo jouw vraag een beetje beantwoord te hebben.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp