Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

niet goed horen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
femke

niet goed horen

Bericht door femke »

Hallo,

Ik heb last van een raar dof gevoel in mijn linkeroor en ook een beetje aan mijn linkerwang, ik hoor ook een stuk minder met mijn linkeroor, komt iemand dit bekent voor als ms klacht?

groetjes Femke
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=femke;828275]komt iemand dit bekent voor als ms klacht?

groetjes Femke[/QUOTE]

Ja heel bekend. T.g.v. MS ben ik links doof en rechts slechthorend.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Wat heerlijk toch dat elke klacht hier gedeponeerd altijd wel iemand vind die deze herkend, t.g.v. MS doof dus de topicstarter hoeft niet verder te zoeken, [B]het is van MS![/B]
Blom

Bericht door Blom »

[QUOTE=Dannifan;828289]Wat heerlijk toch dat elke klacht hier gedeponeerd altijd wel iemand vind die deze herkend, t.g.v. MS doof dus de topicstarter hoeft niet verder te zoeken, [B]het is van MS![/B][/QUOTE]

Dannifan, die kans is ook wel groot dat iemand het herkent, van de MS of niet.
Het blijft altijd lastig.
De topicstarter zal de herkenning meestal wel fijn vinden, toch? wel of niet van de MS.

Femke, ik heb ook wel klachten aan mijn gehoor. Niet met dove gevoelens. Wel dat ik soms dovig ben en ook heb ik in mijn linker oor iets vreemds.

Mijn linker oor is al eens uitgespoten geweest en het voelde eens weer net zo, maar toen ik bij de huisarts kwam was het schoon en niks te zien.

Toen ik mijn dovigheid melde bij MS verpleegkundige vertelde ze dat dovigheid eigenlijk bijna niet voor komt bij MS. Maar ze zijn er echt wel met MS en klachten,ook hier op dit forum, of het nu van de MS komt, blijft lastig met alles.
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Bij mij is de MS daar mee begonnen. En dat heb ik niet zelf verzonnen maar is aangetoond met een hersenstamaudiometrie. En dat kun je echt niet feeke.
Sara

Bericht door Sara »

@Dannifan,

femke vraagt niet of de doofheid bij haarzelf door MS komt, ze vraagt (imho) of het een MS-klacht KAN zijn. Niemand beweert ook dat de doofheid bij femke van MS komt.

Zelf heb ik trouwens ongeveer 't zelfde verschijnsel: een soort dubbele dovigheid, zowel qua gevoel als qua geluid. Ook links. En inderdaad... ik wijt 't aan MS :). 't Is tegelijkertijd met andere MS-klachten gekomen. En de K&O arts die ik erover geconsulteerd heb, dacht ook dat 't door MS kwam.

@femke,

het is natuurlijk nooit dom om in dit soort gevallen even je huisarts te vragen of hij/zij andere mogelijke oorzaken kan bedenken voor je klachten. Wellicht zijn dat oorzaken die gemakkelijker te behandelen zijn dan MS :).
Dannifan

Bericht door Dannifan »

"het is natuurlijk nooit dom om in dit soort gevallen even je huisarts te vragen of hij/zij andere mogelijke oorzaken kan bedenken voor je klachten. Wellicht zijn dat oorzaken die gemakkelijker te behandelen zijn dan MS"

Dit is het antwoord wat gelijk al gegeven moest worden, het kan van MS zijn maar het HOEFT NIET!

Stuur iemand met klachten altijd door naar een arts!!!, wij kunnnen alleen maar zeggen dat wij het herkennen, maar elk MS geval is anders weten we toch?
Sara

Bericht door Sara »

@Dannifan,

[QUOTE=Dannifan;828326]
Dit is het antwoord wat gelijk al gegeven moest worden[/QUOTE]

Waarom gaf je zelf dat antwoord dan niet, als je daar zoveel waarde aan hecht? Dat vind ik nou weer niet zo logisch...

Enne..

[QUOTE=Dannifan;828326]
Stuur iemand met klachten altijd door naar een arts!!!, wij kunnnen alleen maar zeggen dat wij het herkennen, maar elk MS geval is anders weten we toch?[/QUOTE]

En dat was nou precies de vraag 'of iemand het herkent'. En ook precies de vraag waarop geantwoord werd. Totdat wij begonnen te kissebissen :p :D. Dus ik snap echt niet wat er nou miszegd is.
Luca76

Bericht door Luca76 »

kan van de ms.. maar wat ook kan is dat je buis van eustasius of hoe dat ding verstopt zit, daarvoor kan je stomen en neusspray gebruiken
femke

Bericht door femke »

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, ik kan nu zo dadelijk eerst bij de doktersassistente terecht, om te kijken of er iets te zien is in mijn oor, mocht dit niet het geval zijn zal er een afspraak bij de huisarts volgen, zelf heb ik heel sterk het gevoel dat het bij de MS hoort, maar wil andere zaken natuurlijk uitsluiten.

groet Femke
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp