Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

niet goed horen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
femke

Bericht door femke »

Hallo,

Ik kom net van de huisarts af en hij kan niets zien aan mijn oor, 14 feb moet ik voor controle naar mijn neuroloog, als ik er dan nog last van heb, overleg ik het wel met hem, maar hopelijk is dit dan niet meer nodig.

Femke
marion.h69

Bericht door marion.h69 »

toch leuk, (nou, ja, niet echt natuurlijk) dat meer mensen dit hebben.
Ik hoor ook duidelijk minder en heb vaak het gevoel alsof er water in mijn oor zit, of dat je net in de bergen hebt gereden. Mijn eigen stem klinkt raar en de stemmen van anderen ook.

de huisarts en de kno arts kunnen niets zien.
mijn neuro heeft ooit gezegd dat dit niet door ms komt.
toen vertelde k hem dat ik 20 jaar terug tijdens mijn eerste heftige agressieve shub stokdoof was aan 1 oor!

helaas, alles kan door ms, maar ja je kan nauurlijk ook ''gewoon'' doof worden of een uitgespoten oor moeten.

oeps:o , zag je hem bijna denken
Helly

Bericht door Helly »

komt mij ook bekend voor! vorig jaar 2 weken enorme draaiduizelingen gehad en werd aan mijn rechteroor doof. Is uiteindelijk wel na een week of 9 weer helemaal terug gekomen.

De draaiduizelingen heb ik al jaren. We gingen er toen vanuit dat het door de ziekte van meniere kwam, ik loop daar al jaren voor bij de KNO arts. Nu er vorig jaar oktober MS is gediagnosticeerd denkt de neuroloog dat het daarvandaan komt.
Blom

Bericht door Blom »

Sinds mijn draaiduizeligheid aanval heb ik ook dat met mijn linker oor.
Ik weet nog dat er toen wel iets zat op een zenuw van het oor.
Ze dachten nog aan een brughoektumor meen ik.
In die tijd ook nog een paar keer bij een KNO arts geweest en kon niks vinden.
Helly

Bericht door Helly »

Ja klopt bij mij hebben ze toen ook nog gezocht naar een brughoektumor voor de zekerheid! Maar niets kunnen vinden op de mri wat daar op wees. Dus mijn kno zei toen dat het door de meniere kwam. Maar goed toen wisten we nog niet dat ik MS heb.

Ik heb de afgelopen jaren flinke draaiduizelingen gehad maar toentertijd met het doof zijn was echt heel erg. 2 weken lang gewoon:(
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp