Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ziek na stoppen met Copaxone

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Ank 56

ziek na stoppen met Copaxone

Bericht door Ank 56 »

Na 9 jaar moeten stoppen met Copaxone.

Nu erg veel last van maag en darmen, en extreem moe.

Ik heb sinds het stoppen 1/3 van mijn energie in geleverd.

Heeft iemand hier ook ervaring mee????
Knillis

Bericht door Knillis »

Hoi Ank,

Heel vervelend de klachten die je noemt. Ik heb helaas geen ervaring met Copaxone want ik gebruik 9 jaar Betaferon.

Moest jij stoppen omdat je antistoffen aanmaakt? Bij mij zijn ze dat aan het onderzoeken en wellicht moet ik dan ook stoppen.

Als je klachten blijven denk ik dat je het best even contact met de MS verpleegkundige of neuroloog kunt opnemen om te vragen of jouw klachten ook daadwerkelijk kunnen komen van het stoppen.

Wens je veel sterkte en hoor graag nog eens over de afloop.

Nelleke
Sharon

Bericht door Sharon »

Oei, wat vervelend. Zelf herken ik dat niet.
Ik ben juist eerder verbeterd na het stoppen van de Copaxone.
Sterkte :knuffel:
Ank 56

stoppen met Copaxone

Bericht door Ank 56 »

stoppen met Copaxone

Nee geen antistoffen, maar m`n lijf nam het niet meer op.

Ook zaten er teveel schijven,waardoor er geen spuitplekken waren die ik nog kon gebruiken.

Heb wel nog geprobeerd om door bindweefselmassage dit te verhelpen,

maar was te weinig.
Sara

Bericht door Sara »

Ank,

als je 't nog niet gedaan hebt... met die maag- en darmproblemen zou ik gewoon even naar de huisarts gaan. Het zou kunnen dat de vermoeidheid daar ook mee te maken heeft.

Bij sommige mensen schijnt Copaxone ook goed tegen vermoeidheid te helpen, dus dat je nu erger moe bent, dat zou evt. door 't stoppen met Copax kunnen komen. Van die andere dingen lijkt me dat minder waarschijnlijk.
frijr

ziek na stoppen met Copaxone

Bericht door frijr »

ziek na stoppen met Copaxone

hallo

Ik ben voor t eerst op dit forum, dus ff wennen.

Ik spuit ook al 9 jaar Copaxone. Heb veel spuitplekken en ook momenteel bindweefselmasage. (geen lekker luxe massage, maar ja)
Soms denk ik dat t wat helpt, maar alle plekken die (gedeeltelijk) weer wat soepeler worden, spuit ik de volgende dag weer bij.
Ik mag in mei ws bginnen met Gilenya, vind het wel een beetje engm et name de kans op extra infecties. Kennen jullie iemand die dit al gebruikt?

Miepie
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp