Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Duurt diagnose altijd zo lang?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
dribbel77

Bericht door dribbel77 »

Bij mij binnen 6 weken. Na slechte hand-oog-coördinatie en de trap niet meer op of af kunnen naar de dokter gegaan. Die deed wat testjes. Maar wist het niet te benoemen dus heeft ze met de neuroloog gebeld en die had het vermoeden MS. Of dat ik zo snel mogelijk kon komen.

Bij de neuroloog wat testjes gedaan, kreeg een MRI en een stroompjes test (naam ff kwijt), bij de uitslag zei de neuroloog dat het overduidelijk MS is en er geen verdere onderzoeken gedaan hoefde te worden.

Maar als ik terug denk had ik voor die tijd al veel onverklaarbare klachten.
Dominique93

Bericht door Dominique93 »

@klick ik ben een jaar geleden bij dr. de Gans geweest en volgens mij is m'n volgende afspraak ook weer bij hem.
Klick

Bericht door Klick »

[QUOTE=Dominique93;1065668]@klick ik ben een jaar geleden bij dr. de Gans geweest en volgens mij is m'n volgende afspraak ook weer bij hem.[/QUOTE]

Dan zit je goed :ogen:
belladonna

Bericht door belladonna »

Binnen 24 uur de diagnose.
Ik verwachtte een hernia ofzoiets.

Helaas...
Liselotje

Bericht door Liselotje »

Ik heb diagnose in 6 uur tijd gehad. Melde mij bij huisarts. Die heeft mij direct met spoed naar neuroloog gestuurd. Toen direct MRI etc en het was duidelijk. 2 actieve plekken en paar ouden.

Ze hadden er spoed achter gezet want ze dachten dat ik infarct had dus ms was verassing.

Diagnose was in Oostenrijk. Terug in NL mij gemeld in Nederlands zkh toen hebben ze diagnose ingetrokken in afwachting nieuwe MRI 3 mnd later.

Weer nieuwe plekjes dus toen ook hier definitieve diagnose.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Ruim twintig jaar geleden heb ik, achteraf, de eerste klachten gehad.

Na een aantal mogelijke diagnoses die na een paar jaar weer ingetrokken werden ben ik pas twee jaar geleden bij de neuroloog terecht gekomen.
Sinds juli weet ik pas dat het ms is en zijn alle puzzelstukjes op hun plaats gevallen.
Tara

Bericht door Tara »

Zelfde als belladonna, ging voor een nekhernia en een paar uur later MS ( of eigenlijk pas ns een week, moest eerst nieuwe scan, want of MS of een tumor )
Sara

Bericht door Sara »

Eind 1995 zag ik binnen 48 uur niks meer met m'n linkeroog.

Voor die oogzenuwontsteking (want dat was 't) heb ik een prednisonkuur gekregen bij de afdeling oogheelkunde. Niemand in 't ziekenhuis begon over mogelijk MS. Ik heb geen idee hoe ik zelf op 't idee kwam, maar toen ik 't ter sprake bracht, raakten de dokters in de stress.

In 1999 nieuwe klachten, en in 2000 aangedrongen op het stellen van een diagnose omdat ik m'n werk niet meer volhield. Het is sowieso beroerd om je ziek te moeten melden, maar liever op grond van een erkende ziekte dan met als enige excuus 'ik ben zo moe'.

Alles bij elkaar zat er een dikke 4 jaar tussen die eerste oogzenuwontsteking en de diagnose, waarvan ik gelukkig het grootste gedeelte maar heel weinig last had van MS-gedoe.
Klick

Bericht door Klick »

[QUOTE=Dominique93;1065668]@klick ik ben een jaar geleden bij dr. de Gans geweest en volgens mij is m'n volgende afspraak ook weer bij hem.[/QUOTE]

Schets hem anders je gevoel.. en vraag hem gewoon of alle onderzoeken nu weer opnieuw moeten.
Maak ook een lijstje met je klachten. (Ik leg altijd een week voor de afspraak een lijstje op tafel.. schrijf erbij als ik weer wat heb
Klick

Bericht door Klick »

Dominique,
Hoe gaat het met je?
Weet je inmiddels al wat meer?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp