Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Drie of vijf dagen predkuur bij OZO?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Ruitje † 17-03-2019

Drie of vijf dagen predkuur bij OZO?

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Ik was even benieuwd wat voor predkuur mensen hier hebben gehad bij een OZO. Vorige keer had ik 5 x 1000 mg.

Ik vond dat erg belastend en zou liever 3 x 1000 mg hebben. Zijn er hier mensen die 3 x 1000 mg hebben gehad voor een OZO?
Sara

Bericht door Sara »

Ja ik.

En de OZO is weggegaan.

Het was trouwens niet bij de neuroloog, maar nog bij de oogarts, voor de diagnose namelijk. Volgens mij geven sommige neurologen ook best 3x1000 bij een OZO.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Mijn neuroloog is voorstander van 3x1000, bij wat dan ook. Maar heb zelf nooit een kuur gehad bij een ozo.
Blom

Bericht door Blom »

Mijn neuroloog sprak over drie, maar heb niets gehad.

November een jaar geleden had ik de OZO, veel pijn en daarvoor zou ik dan een pred kuur mogen zei de oogart voor de rest maakte het volgens haar niet uit. Ik heb toen op pijnstillers geleefd.
Ook de neuroloog liet bij mij de keuze.

Ik merk nu alleen nog als ik heel moe ben aan dat oog dat er toch iets is geweest.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Na doorverwijzing van de oogarts, ben ik doorverwezen naar neurologie voor mijn ozo.

Ik heb 3x 1000 mg pred gehad. Dit was in september vorig jaar.

Bij een oogmeting voor het gezichtsveld eind december, zat ik op een percentage van 60% zicht.
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

heb nu 2 maal een OZO gehad, januari 2008, en maart 2011.

beide keren naar de neuroloog geweest en heb ik 3 x 1000 mg pred gehad.
(belafspraak gemaakt en kon dezelfde week nog komen.)

en tot mijn grote opluchting merkte ik de 2e dag al verbetering.
Snowym

Bericht door Snowym »

mijn neuroloog geeft alleen 3x 1000 mg.
shanay03 † 11-09-2013

Bericht door shanay03 † 11-09-2013 »

4 maal pred gehad waarvan 2x voor ozo . altijd 3x1000

laatste keer werd ozo slechter na eerste gift pred .

nu 3 maanden na pred kan ik nog steeds geen boek lezen maar ben van dubbel zien en misselijkheid af !!

zicht is zelfde als na eerste ozo
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Ik heb vanmorgen de poli neurologie gebeld. Ik moet donderdag naar de neuroloog en ga dan vragen om een kuur van 3 x 1000. De vorige keer kreeg ik 5 x 1000.

Laatst vertelde de ms-vpk dat de andere neurologen in het ziekenhuis 3 daagse kuren geven maar mijn neuroloog dus een voorkeur heeft voor 5 dagen. Maar ik ga 3 vragen omdat ik 5 niet meer trek.

Mijn zicht is nog goed, dus ik probeer het tot donderdag uit te zingen. Als ik morgen verslechtering in het zicht bemerk, ga ik direct weer bellen dat ik eerder naar de neuroloog wil.
Fratema

5x500 gehad

Bericht door Fratema »

5x500 gehad

langzaam inlopen met een MP3-tje in de oren

bijwerkingen lijken mee te vallen (wel hartkloppingen :(, korter slapen en soms een wat vreemd gevoel in m'n buik.) Maar wel minder vocht vasthouden en minder hyperdepiep stemming ;)

Het lijkt nu al iets verbetering te geven :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp