Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Drie of vijf dagen predkuur bij OZO?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

@Fratema, je hebt het er nu op zitten? Mooi dat het wat verbetering geeft.

Morgenochtend zit ik bij de neuroloog. Mijn oog doet nog steeds zeer. Vanmorgen was het heftiger. Het zicht is nog redelijk. Wel af en toe een flits. En sinds gisteren zie ik als ik tekst lees een kleine vage plek. Misschien zijn we er op tijd bij zodat het zicht niet slechter wordt...
M&MS

Bericht door M&MS »

5 x 1000 en het heeft niets geholpen
E.R.

Bericht door E.R. »

Bij mij ook 5 x 1000mg.
Heeft niets geholpen
Iris J.

Bericht door Iris J. »

Ik heb nu al 4 x een oogzenuwontsteking gehad.
De eerste keer 3 x 500 daarna 5 x 1000 de derde keer eigenlijk 10 x 1000 maar uiteindelijk werden het er 8 x 1000 en de laatste keer 4 x 500 en toen nog 4 x 1000 erachter aan.

Bij mij heeft het wel goed geholpen, de neuro vertelde dat hij liever 1000 mg per dag geeft, maar op eigen verzoek heb ik de laatste keer de eerste dagen 500 gehad, maar dit deed te weinig en is toen verhoogd naar 4 x 1000 mg.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ben mijn MS carriëre begonnen met een OZO links. Was op een bepaald moment helemaal blind aan het linker oog.

MS werd toen niet geconstateerd en het oog is zonder behandeling langzaam maar zeker weer helemaal goed geworden.

Bij latere schubs (uitvalsverschijnselen) wel 2 x een kuur gehad, 1 x 5 dagen en 1 x 3 dgen maar prednison heeft op mij alleen maar negatieve uitwerking in de vorm van depressief voelen. Had geen invloed op de klachten.
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

In overleg met de neuroloog is besloten het eerst te proberen met een stootkuur met dexamethason-tabletten. Omdat mijn zicht nog steeds goed is, lijkt de oogzenuwontsteking niet echt door te zetten. Ik heb alleen pijn. Met de tabletten (10 dagen kuur) zou het misschien opgelost kunnen worden.

Mocht mijn zicht toch ineens verslechteren, dan moet ik direct contact opnemen en zal waarschijnlijk een kuur met infusen plaatsvinden.
Fratema

Zit inmiddels voorbij de afkick....

Bericht door Fratema »

Zit inmiddels voorbij de afkick....

Gewicht is weer normaal, dat valt mee. Zicht blijft kwetsbaar en is zeer gerelateerd aan inspanning en rust. En omdat het buiten ontzettend koud is blijf ik maar mooi binnen, CV op 21 en r-u-s-t-i-g blijven :)
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Ben bezig met mijn tweede dag met Dexamethason. Vijf dagen 9 mg en vijf dagen 6 mg. Heftig spul. Ik heb dezelfde reacties als wanneer ik methylprednisolon infusen kreeg (5x1000 mg). Hyper, gejaagd en vannacht maar 2 uurtjes geslapen. Maar bellen voor slaaptabletten, want ik wil niet weer nachten wakker liggen...

De pijn is al minder, maar het zicht is niet helemaal 100 procent, maar ook weer niet zo slecht als bij mijn vorige OZO, vorig in dezelfde periode.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp