Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

CCSVI-10

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Miss J = Miss Jolande?
Miss J

Bericht door Miss J »

[QUOTE=Sara;1099942]Ha Miss J,

je kan zien hoeveel mensen dit topic lezen, dus dat er best belangstelling is voor 't onderwerp op de manier waarop Marsei en anderen dat bijhouden.[/QUOTE]

Waar kan ik de hoeveelheid lezers zien?
Maar in dat geval heb ik dus niks gezegd :D
Sara

Bericht door Sara »

[QUOTE=Miss J;1099949]Waar kan ik de hoeveelheid lezers zien?
Maar in dat geval heb ik dus niks gezegd :D[/QUOTE]

In alle lijsten met topics staat een kolom 'bekeken'. Hier bijvoorbeeld: [url]https://www.msweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=38[/url]

Dik 27000 keer bekeken, dit topic
Miss J

Bericht door Miss J »

Maar CCSVI is/was ook wel een boeiend onderwerp.
Dus dat dat goed werd gelezen snap ik.

Het ging mij om het plakken van weinig zeggende onderzoeksresultaten, daarvan kun je toch niet zien inhoeverre dat gelezen laat staan gewaardeerd wordt? ;)

Zamboni's Brave dreams is gewoon een erg telerustellend onderzoek en heeft geen enkele meerwaarde t.o.v. wat er al was, zo realistisch mogen we toch ook wel zijn, ook al valt het sommigen zodanig tegen dat acceptatie daarvan erg moeilijk is.....

Het is gewoon veel complexer, daar geef ik Leonard wel weer gelijk in zonder daarmee te zeggen dat zijn theorie wel hout snijdt, misschien een beetje, maar daar zijn er een heleboel van :cool:

De puzzel is gewoon nog (lang) niet ontrafeld; geduld geduld geduld :p
Willem57

Bericht door Willem57 »

Ik vind het verdraaide interessant en heb zeer veel waardering voor het zoekwerk dat Marsei hier voor ons verricht.

Voor zover ik het begrepen te hebben is de gemeenschappelijk factor hier de slechte afvoer van afvalstoffen uit de hersenen. Zamboni dacht het gevonden te hebben bij verstoppingen van de Internal Jugulars, deze Rochester onderzoeksgroep van het lymfevatenstelsel.
Wat mij ook opvalt is dat Zamboni ontdekte (eigenlijk herontdekte (Schilling was het toch indertijd?)) de overeenkomst tussen de Internal Jugulars die volledig openstaan (en dus afvalstoffen kunnen afvoeren) indien men horizontaal ligt (dus meestal al je slaapt). De Rochester onderzoekgroep vond ook een correlatie tussen weinig slaap en een verslechterde afvoer van afvalstoffen uit het brein.
Miss J

Bericht door Miss J »

[QUOTE=Willem57;1099984]Voor zover ik het begrepen te hebben is de gemeenschappelijk factor hier de slechte afvoer van afvalstoffen uit de hersenen.[/QUOTE]
Willem57, men dacht dat die verbetering van afvoer HET ei zou zijn, is het helaas niet gebleken. Samengevat zijn ze geen steek verder dan Shelling in de vorige eeuw was, ja afvoer heeft er IETS mee te maken maar zo lust ik er ook nog een paar :D

Er hebben simpelweg te weinig mensen, naast de placebo gevoeligen, effect bij dit herstel der aderen. Niemand maar dan ook werkelijk niemand met medische know how heeft Zamboni's theorie dat dotteren zou helpen voor mensen met ms kunnen onderstrepen. Vind je dat niet vreemd? :cool:
youri19

Bericht door youri19 »

Doorgaan met plaatsen Marsei, lees ieder artikel dat jij geplaatst heb met veel interesse.

Groeten Youri
Patricia H

Bericht door Patricia H »

ik lees/zie je berichten ook heel graag komen. Ik filter wat voor mij interessant is.
Klick

Bericht door Klick »

ik lees ook alles (en probeer alles te begrijpen)
echt heel blij met al je werk 👍👍😀
Rocco

Bericht door Rocco »

Een lange stilte is gevolgd na het uitkomen van de uitkomsten van het brave dreams onderzoek, zeker op deze site. Zamboni zelf heeft onlangs een bericht naar buiten gebracht en daarbij een Engelstalig artikel van hem.
Hij noemt in het facebook bericht de communicatie over het onderzoek erg eenzijdig, door alleen teleurstellende gegevens te noemen en geen enkele positieve uitkomst. Zamboni noemt dat gebleken is dat bij patienten van wie de bloedstroom van de hersenen naar het hart hersteld is door een ballon er in een groot aantal gevallen geen nieuwe ontstekingen zijn gesignaleerd.
[url]https://www.facebook.com/groups/9071489 ... 231376947/[/url]
Bericht is in Italiaans maar zie vertaal optie.

Overigens kan ik dit bericht zelf heel goed plaatsen.
Onlangs is bij mij een tweede mri gemaakt en daarop bleek dat geen verdere ontstekingen zijn te zien vergeleken met de eerste die is gemaakt voor mijn ccsvi operatie in 2013. In mijn geval operatief omdat de misvormingen van de aderen te ernstig waren om duurzaam met een ballon te corrigeren.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp