Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

gevoels stoornis gezicht!.

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
dientje

gevoels stoornis gezicht!.

Bericht door dientje »

Nu heb ik es een keer een vraag.
de helfd van mijn rechter kant van het gezicht, is als een tandarts verdoving die uitgewerkt raakt.

ik heb het al een tijdje.
maar ik heb het nu pas verteld aan mijn man, om hem niet ongerust te maken.
ik dacht het wordt wel minder of gaat wel over, maar dat is nog steeds niet gebeurd.

je ziet het niet in mijn gezicht, t,is ook niet verlamd ofzo.
maar t,wordt nu wel lastig, en ik dacht, wat als het naar me keel slaat of longen ofzo, dan kan ik straks geen adem meer halen.

dus daarom vertelde ik het maar.

omdat de helfd van mijn gehemelte ook zo is, de helfd van mijn hoofd en oog en mond etc...
dus............wie heeft ook zoiets gehad??.

t,is denk geen shub ofzo.
vlindie

Bericht door vlindie »

Lieve dientje ik heb dit ook gehad,inderdaad net of je een verdoving hebt gehad van de tandarts en het is niet uitgewerkt.
Ik heb er toendertijd niets voor gehad en is het vanzelf weer weggegaan..........maar als jij twijfelt......... .altijd de weekendarts even bellen van de dokterspost,daar is altijd een neuroloog aanwezig.

Veel sterkte en beterschap:knuffel:

liesf vlindie
dientje

Bericht door dientje »

bedankt vlindie!, voor je snelle reactie, hoe lang heb jij het gehad?.
ik denk dat ik dan maar geduld moet hebben , neurologen doen toch niks.
vlindie

Bericht door vlindie »

Lieve dientje

Ik heb er een paar weken last van gehad,ik weet het het is een vervelend gevoel,maar bij mij was het zomaar weer weg.....probeer je er niet te druk om te maken,en anders bellen hoor?

liefs vlindie
Roely

Bericht door Roely »

ik heb het meerdere keren gehad en het is ook elke keer vanzelf weer weg getrokken (duurde wel een paar maanden).

dit is een typische gevoelsstoornis (lastige rot dingen) :ogen:

je hoeft niet bang te zijn voor je ademhaling want dat word aangestuurd door je "autonome" zenuwstelsel en wij ms-ers hebben stoornissen in het centraal zenuwstelsel.

[COLOR="Red"][B]Het "autonome" zenuwstelsel[/B][/COLOR]

[COLOR="Red"]Het autonome ofwel het vegetatieve zenuwstelsel controleert en coördineert alle autonome dat wil zeggen 'automatische' functies van het lichaam zoals hartslag, spijsvertering of ademhaling[/COLOR].

Het autonome zenuwstelsel werkt hierbij samen met het hormoonstelsel en verzorgt de communicatie tussen het centrale zenuwstelsel en de organen en klieren. Het bestaat uit twee delen, een sympatisch en een parasympatisch deel. Deze vullen elkaar aan en zorgen voor evenwicht: als het ene deel actief is, is het andere in rust en omgekeerd.

[COLOR="Green"]Sympatische zenuwen
Het sympatische deel is actief wanneer het lichaam in actie moet komen. Het stimuleert bijvoorbeeld het hart en de ademhaling en versterkt onder andere de zintuiglijke waarneming. Ook zorgt het ervoor dat op zo'n moment het spijsverteringssysteem tijdelijk wordt stilgelegd aangezien het lichaam optimaal voorbereid moet zijn om in actie te komen.[/COLOR]

[COLOR="Blue"]Parasympatische zenuwen
Dit deel werkt juist als het lichaam in rust is en houdt energie in stand of herstelt deze. Het regelt bijvoorbeeld de bloedtoevoer naar organen die een rol spelen bij de spijsvertering en zorgt voor een rustige hartslag. [/COLOR]

Strikt genomen behoort het autonome zenuwstelsel ook tot het perifere zenuwstelsel.
dientje

Bericht door dientje »

zo roely...een heel verslag, maar wel een nuttige!, mijn man en ik ook weer wat gerustgesteld:D

zeker rottige bijkomstige dingen bah...maar hopenlijk, trekt het dus weer weg!:D

maar ik blijf toch wel vrolijk hoor hihi.
ondanks het echt geen pretje is:boos:

bedankt vlindy en roely!
Roely

Bericht door Roely »

graag gedaan dientje, ik ben blij dat jullie nu duidelijkheid hebben en gerustgesteld zijn :vriendjes:
vlindie

Bericht door vlindie »

Ook heel graag gedaan:kus:

liefs vlindie
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp