Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Blaasontsteking

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Dank voor de reacties. De antibiotiakuur is vandaag afgelopen maar de klachten zijn niet helemaal verdwenen, dus morgenvroeg brengt mijn man hem opnieuw naar de huisarts. Daar leggen ze hem onder de microscoop.

als er nog iets sluimert moeten er andere maatregelen genomen worden, zei de assistente.

Er klopt in ieder geval iets niet. Ik ken mijn eigen lijf.
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

Herkenbaar. Ook ik kreeg steeds meer last tijdens de antibiotica kuur en voelde dat het erger werd. Antibiotica infuus heeft wel echt goed geholpen ben er eindelijk vanaf.
Benieuwd wat die andere maatregelen dan zouden moeten zijn.... sterkere ab kuur misschien ? Of mss ook wel per infuus.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb in 2014/2015 17 verschillende ab kuren gehad omdat de blaasontsteking telkens weer de kop opstak.

Werkelijk alles is geprobeerd. Ik heb zelfs zetpillen gekregen (naam ben ik kwijt) die gebruikt worden voor klachten in de overgang. Doel hiervan was de veranderingen ontstaan door de overgang af te zwakken. Daarnaast erg dure pro biotica pillen speciaal voor de blaas.

Ook dat hielp dus niets.

Uiteindelijk heb ik naast veelvuldig katheteriseren een onderhoudsdosering antibiotica 1 x per dag gekregen en ik ben nu ruim anderhalf jaar blaasontsteking vrij.

Wat een verademing, ik voel me echt een stuk beter nu.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Knilles , zou het Synapause geweest kunnen zijn ? Zijn ovules , die gebruikt worden voor de overgang en het ( eventuele ) gevoel van de blaasontsteking te onderdrukken ( de overgang komt soms met irritante klachten :eek:

Riwidi
Knillis

Bericht door Knillis »

Ja, nu ik jouw reactie lees, weet ik het weet. Het is inderdaad Synapause geweest.

Nou heb ik nooit ook maar in geringe mate last van overgangs verschijnselen gehad maar de uroloog wilde het toch uitproberen.

Ik heb het geloof ik een half jaar gebruikt maar er kwam geen verbetering en dus moest er iets anders bedacht worden en dat werd een onderhoudsdosering AB.

Ik ben er nog elke dag erg blij mee alhoewel ik me realiseer dat resistentie op de loer ligt. Het was kiezen uit twee kwaden denk ik dan maar.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Knillis , als je de bijsluiter leest , snap je waarschijnlijk waarom dit misschien niet heeft geholpen , het is meer om het gevoel van weg te nemen , dan het te bestrijden vermoed ik , mede gezien waarom ik dit toen ooit heb gekregen.....

Ik gebruik het alleen in nood , want ben niet zo dol op al die hormonen met ons lijf ...

Riwidi
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Ik heb volgens mij de laatste jaren nooit meer een blaasontsteking gehad. Maar wel soms een week met enigszins onverklaarbare klachten. Waaronder extra vermoeidheid.

Welke klachten hebben jullie waaraan je een blaasontsteking herkent?
Knillis

Bericht door Knillis »

Bij mij vooral stinkende urine. Soms met pijn bij het plassen, vaak ook helemaal geen pijn. Wel bijna altijd heel vaak aandrang hebben maar slechts kleine beetjes hoeven plassen.
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Dit voorjaar nog had ik
een blaasontsteking die
ik voelde tot in mijn intieme
delen. Mijn HA maakt zich
met een Jantje van Leiden
eraf met de opmerking
antibiotica werkt niet.
:???: :???: :???: :???:
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Nou.. bij mij is het ook zover. Een blaasontsteking. En dus geen klachten, tenminste.. minimaal.

Zou beginnen met ms medicatie. Maar eerst dit maar eens uit zitten
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp