Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wanneer slaat jouw schub toe?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Ik lees vaak dat mensen last krijgen bij stress, maar daar heb ik dus helemaal geen last van. Natuurlijk ben ik dan sneller moe (maar dat geldt ook voor ieder gezond mens), maar het veroorzaakt bij mij nooit extra MS-klachten.
Suzan

Bericht door Suzan »

Gelukkig ben ik ook één van de zeldzame ms'sers die geen schub krijgt als gevolg van stress.

Als de schub komt, komt 'ie. Maar vaak weet ik de ernst te beperken door in "ruststand" te gaan zodra ik de signalen krijg.
Marteg51 † 31-07-2017

Bericht door Marteg51 † 31-07-2017 »

Eerste grote shub afgelopen januari gehad. Deze kondigde zich aan met enorme duizeligheid, slechter kunnen lopen en tintelingen in handen, benen en voeten. Gevoelloosheid in schaamstreek als bonus.
Mp kuur gehad eind januari.

Kamp nu nog met zeer onstabiele benen en de gevoelloosheid in het zitvlak.
Heb al begrepen dat het gezwabber met de benen nog een tijdje kan duren. Vijf jaar eerder een lichte gevoelsstoornis in benen gehad. Is na een paar weken vanzelf weggegaan.

Wel vorig jaar veel last gehad van klapvoet met lopen. Achteraf was dit een aankondiging van de diagnose.
MiSsty

Bericht door MiSsty »

Bij mij is de MS met heel veel stress begonnen. En inderdaad bij stress kan de MS weer toeslaan.
fluffy

Bericht door fluffy »

Kan er na al die jaren nog steeds geen peil op trekken .. de ene opstoot sta ik mee op en de ander komt zo overdag/savonds uit de lucht vallen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp