Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Brandende plekken onderarmen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
MissB

Brandende plekken onderarmen

Bericht door MissB »

Hallo allemaal,

Ik heb rrms en heb een vraag.
Sinds een paar dagen krijg ik, wanneer ik op mijn werk achter mijn pc zit, erg veel last van brandende plekken bovenop mijn onderarmen.

Het voelt zo warm dat het op een gegeven moment begint te jeuken. Nu wil ik niet alle klachten aan ms linken, maar omdat ik sowieso vaak last heb van vermoeide armen vroeg ik me af of iemand het herkent.

Alvast bedankt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Ik herken het wel, heb het vrijwel altijd, beetje schaafplek gevoel.
Sinds heel wat jaren al maar sla er meestal geen acht meer op, het went op den duur.
Komt bij mij door laesies in hoge ruggenmerg, maar heb geen RR...
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik herkennen brandende plekken op linker helft bovenrug en linker bovenarm en beide bovenbenen.

Het voelt inderdaad alsof de kaasschaaf er langs is gehaald of alsof je uren in de brandende zo'n hebt gezeten.

Jeuken doet het bij mij gelukkig niet.

Overdag is de pijn redelijk te negeren omdat er dan vaak afleiding is. 's Nachts is het lastiger er geen last van te hebben en kan het bij mij zorgen voor erg slecht slapen.

Het is bij mij langzaam aan ontstaan op steeds meer plekken.

Armen en benen die snel zwaar en moe aanvoelen is ook een bekend verschijnsel bij veel MS'sers. Zo is was ophangen een moeizaam proces. Mijn man heeft onze droogmaken al extra diep in de grond geplaatst zodat ik nirt zo hoog hoef te reiken. :D
Nessa

Bericht door Nessa »

Omdat de klachten komen als je achter de pc zit, zou dit ook best eens referred pain kunnen zijn vanuit een spierknoop op een andere plek in je bovenlichaam.

Ik heb vorig jaar een dove plek gehad op mijn bil, bleek geen gevoelsstoornis door de MS maar een spierknoop in mijn rug.

Op triggerpoints.net vind je een mooi overzichtje van triggerpoints en uitstralingsgebieden per lichaamsdeel.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp