Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ogen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Spunky

ogen

Bericht door Spunky »

Ik heb nu bijna een jaar last van mijn rechteroog. Soms zit daar een waas voor. Ik dacht eerst Uthoff, tot ik merkte dat het ook gebeurde als ik het niet warm had of moe was.

volgens neuroloog komt het van de MS en heeft het niets met migraine (aanvallen) te maken.

Volgens oogarts is alles in orde met mijn ogen ( alleen mijn oogzenuw was wat witjes, maar als hij niet geweten had dat ik MS heb dan was het hem niet opgevallen).

Weet iemand van jullie hoe MS dit probleem veroorzaakt?
De neuroloog komt eigenlijk nooit verder dan te bevestigen, maar kan er nooit bij vertellen waarom dan.

Is er ooit aan iemand van jullie uitgelegd waarom een oog zo reageert door de MS.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Ik heb soms ook last van mijn oog. Alsof ik niet scherp kan stellen.

Ik heb een VEP onderzoek gehad, geen oogzenuw ontsteking, maar er was wel wat. En wat dat wat was weet ik niet meer. Volgende keer even aan de neuroloog vragen. Het had wel verband met de ms.

Het enig wat de opticien kan vinden is dat ik iets vettigere ogen heb maar dat verklaart het niet helemaal.
mickey16

Bericht door mickey16 »

Voor zover ik weet zit ms in de linkerhelft van de hersenen en draait het om in de nek. Vándaar vaak problemen aan de rechterhelft van het lichaam. Ja, ik lees hier vaak dat mensen juist problemen rechts hebben. Hiervoor heb ik geen verklaring.

Wat ik met mijn rechteroog heb: soms denk ik een beestje te zien lopen over de plavuizen. Er is dan natuurlijk niets.
Spunky

Bericht door Spunky »

Bedankt voor jullie reactie :bloem:
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Ik heb eveneens geregeld waas in rechteroog, focus problemen, maar ook druk achter dat oog.
Is bij mij afgedaan als 'atrofie'...
Kliekje

Bericht door Kliekje »

[QUOTE=mickey16;1073427]Wat ik met mijn rechteroog heb: soms denk ik een beestje te zien lopen over de plavuizen. Er is dan natuurlijk niets.[/QUOTE]


ik heb daar ook vaak last van... Schrik me toch elke keer een hoedje :D
Spunky

Bericht door Spunky »

[QUOTE=Artemis-;1073444]Ik heb eveneens geregeld waas in rechteroog, focus problemen, maar ook druk achter dat oog.
Is bij mij afgedaan als 'atrofie'...[/QUOTE]

dat is niet fijn om te horen.

:bloem:
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

[QUOTE=Kliekje;1073479]ik heb daar ook vaak last van... Schrik me toch elke keer een hoedje :D[/QUOTE]

Haha herkenbaar. Begon ter grootte van een insect zien. Inmiddels is het al een heel zwijn geworden 😅
Elinee

Bericht door Elinee »

Hallo,

Al 2 jaar probeer ik erachter te komen wat er met mijn oog aan de hand is, ik heb dezelfde soort klachten als jullie beschrijven. Wazig zien en volgens de neuroloog en oogarts past het niet bij ms. Vep en alles qua onderzoeken gehad. De oogarts gooit het op een optic pit. Binnenkort een second opinion.

Ooit is mij wel verteld dat het van de prednisolon kan komen. Hebben jullie dat ook ooit gehad? Ik 2 keer een kuur in een half jaar

Groet Eline


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

Heb 3 kuren binnen 2,5 maand gehad laatst. Zal ik ook nooit meer doen...
Weet niet of het daarvan komt. Zou het zo geloven.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp