Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Genezen?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
MiSsty

Genezen?

Bericht door MiSsty »

Wie heeft MS gehad en is er inmiddels van genezen?
Leeuwin20

Bericht door Leeuwin20 »

Als dat toch eens mogelijk was...
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Ik ken niemand die dat heeft. Misschien iemand waarvan de diagnose niet goed is gesteld. Of iemand die geen klachten meer heeft?
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

Ik denk om zo'n vraag te willen stellen je als 1ste moet geloven dat genezing bestaat.
Ik persoonlijk geloof hier niet in. Denk absoluut dat er methodes bestaan die je ziektebeeld kunnen verbeteren dat wel. Voor de één is dat een dieet de ander stamceltherapie of wat dan ook. Maar een algehele genezing geloof ik persoonlijk niet in. En bij verbeteringsverhalen zet ik altijd mijn vraagtekens neer of de verbetering voor altijd is of slechts korte tijd...
dientje

Bericht door dientje »

was dat maar waar, de eerste moet nog komen !
belladonna

Bericht door belladonna »

Hi hi , dromen zijn bedrog, maar wel fijn.
Suzan

Bericht door Suzan »

Het zou mooi zijn als er een genezing gevonden werd, maar ik ga er niet op zitten wachten.
Ben veel te druk met [I]leven[/I]... :cool:
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Vanwaar deze vraag, MiSsty?
MiSsty

Bericht door MiSsty »

Velen hebben zoveel gedaan zoals HSCT, CCSVI en noem maar op. Er moet toch iets zijn dat geholpen heeft.
Sharon

Bericht door Sharon »

Als ik kijk naar de mensen die behandeld zijn via de CCSVI methode. Lijkt het alsof veel van deze mensen wel wat vooruitgang hebben geboekt en stabiel zijn gebleven, maar genezen zijn ze niet.

Daarentegen lijkt het erop dat het lichaam van mensen die een HSCT behandeling hebben ondergaan gereset is en ze dus vrij zijn van MS. Echter is deze behandeling niet zonder risico's. Daarnaast is het lang niet voor iedereen bestemd, wordt het niet in Nederland gedaan en staan vele Nederlandse artsen er niet heel positief tegen over. Mede omdat ze de behandeling risicovol vinden en niet weten wat deze behandeling op de lange termijn doet.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp