Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Toiletperikelen.....grote zorgen...

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
MiSsty

Bericht door MiSsty »

Die heb ik maar de kracht in mn benen ontbreekt.
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoe doe je dat dan op het reva-centrum?
MiSsty

Bericht door MiSsty »

Daar gaat het met horten en stoten. Zak soms door mjn benen. Maar het toilet is hoger en heeft twee beugels.
belladonna

Bericht door belladonna »

Dan zou ik voor een ( nog) hoger toilet gaan.
En misschien wordt het tijd dat het WMO met jou mee denkt.
Tillift??
Knillis

Bericht door Knillis »

Een ergotherapeut inschakelen zou ik zeggen. Misschien kan de ergo van het revalidatiecentrum je al op weg helpen als je het probleem daar aankaart.
Antoinette

Hoe doen jullie dat?

Bericht door Antoinette »

Hoe doen jullie dat?

's Morgens bij het ontbijt neem ik altijd de Movicolon in. Normaliter neem ik ook de vitamine D bij het ontbijt.

Nu staat op de bijsluiter van de Movicolon de er één uur moet zitten tussen de inname van de Movicolon en andere medicatie. Nu weet ik niet of een vitaminepreparaat als vitamine D daar ook onder valt.

Wie weet raad?
Knillis

Bericht door Knillis »

Dat heb ik eigenlijk niet geweten Antoinette. Dus moet ik bekennen dat ik 's morgen bij het ontbijt alle medicatie die ik nodig heb inneem, ook de psylliumvezels (direct na het ontbijt).

Er mij ook nooit op gewezen dat er tijd moet zitten tussen het innemen van de vezels en andere medicatie.

Het middel werkt prima bij mij, evenals de overige medicatie dus ik zelf ga hier ook geen rekening mee houden.
Suzan

Even totoaal off-topic

Bericht door Suzan »

Even totoaal off-topic

Maar ik zie net tot m'n verbazing dat de topicstartster niet meer onder ons is.... :huh:

En ze schreef begin juni nog enthousiast dat ze zou beginnen met de revalidatie en sprak enige weken geleden nog over het veranderen van medicatie.
Ik ben een ietwat verward, (maar dat is natuurlijk van ondergeschikt belang).

Het is zoals het is, denk ik dan maar, en zucht weer een keertje. :hmmm:

Aanvulling: Ik zie dat het al [URL="https://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=38739"]opgepikt[/URL] is.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Suzan: :eek: En ook een diepe zucht.

Knillis. De assistente van de HA zei hetzelfde als ik al schreef, maar als jij dit al jaren gewoon gelijktijdig inneemt zonder problemen ga ik dat ook doen.
Knillis

Bericht door Knillis »

Weet je Antoinette, ik gebruik erg veel medicatie en als ik alles precies zou moeten opvolgen zoals de bijsluitingen aangeven ben je een halve dag bezig met in de gaten houden wanneer je welke medicatie moet innemen.

Eerlijk gezegd heb ik wel wat anders te doen.

Alleen met de Fampyra die ik gebruik heb ik een wekker op mijn telefoon ingesteld, dit op uitdrukkelijk verzoek van mijn neuroloog.

En dat is al lastig genoeg. Ongeveer om de 12 uur innemen. Op het moment van inname mag je twee uur niets gegeten hebben en na inname mag je een minstens een half uur niets eten.

Dat op zich vergt al een hele planning :D dus de rest komt vier maal per dag tijdens de maaltijden en 's avonds net voor het slapen gaan.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp